A Mercedes-főnök meghallgatná Vettel magyarázatát - F1VILÁG.HU

A Mercedes-főnök meghallgatná Vettel magyarázatát

HIRDETÉS
GP ARZEBAIJAN F1/2017
HIRDETÉS

Nem kíván pálcát törni Sebastian Vettel felett a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff mindaddig, amíg nem hallotta a német versenyző véleményét a vasárnapi Azeri Nagydíjon történtekkel kapcsolatban.

A Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője a bakui versenyen 10 másodperces stop-and-go-büntetést kapott, miután a biztonsági autó bentléte alatt szándékosan ráhúzta autóját Lewis Hamiltonéra.

Vettel azért tette mindezt, mert úgy gondolja, Hamilton szándékosan befékezett előtte – emiatt pedig össze is koccantak.

Hamilton az eset után azt mondta, Hamilton saját magát alázta meg ezzel a mozdulattal.

A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff már óvatosabban fogalmazott – ő szeretné megérteni, Vettel miért cselekedett úgy, ahogy.

Amikor a Motorsport.com című internetes lap arról kérdezte a szakembert, Vettel ezzel a viselkedéssel valóban megalázta-e saját magát, Wolff így válaszolt: „Megalázta-e magát ezzel a viselkedéssel? Hmm.”

„Tudják, az érzelmek magasra hágnak egy versenyautóban. A múltban is láttuk már, hogy amint lehajtják a sisakrostélyt, másképp szemlélik az eseményeket. Nem védeni akarom Sebastiant, de az egyetlen magyarázat számomra az, hogy azt gondolta, Lewis „féktesztelte” őt, pedig nem.”

„Az adatokból is láttuk, miközben a biztonsági autó 150 méterrel előrébb járt. Úgyhogy rosszul ítélte meg a dolgot. Majdhogynem elképzelhetetlennek tartom, hogy szándékosan ment neki. Szóval szeretnék személyesen beszélni vele ahelyett, hogy ítélkezem úgy, hogy nem is hallottam az ő véleményét.”

Hamiltont egyébként nemcsak Vettel viselkedése, hanem a büntetés mértéke is dühítette: a brit úgy véli, sokkal keményebben kellett volna szankcionálnia az FIA-nak.

Hirdetés

„Ha egy versenyző szándékosan, idegből tesz valamit, akkor mérlegelni kell a büntetés súlyosságát” – mondta Wolff.

„Ő nyilván egy négyszeres világbajnok, és a Forma-1-ben példát állítunk a fiataloknak azzal kapcsolatban, hogy mit szabad, és mit nem. Nehezen értem a dolgot.”

Wolff ezzel együtt kifejtette, Hamilton teljes mértékben ártatlan volt az incidensben.

„Mindenekelőtt az élen álló diktálja a tempót. A biztonsági autó alig 150 méterrel volt előtte, és az első újraindításnál is látszott, hogy az első biztonsági autós vonal előtt majdnem utolérte a safety cart.”

„Az adatokat megnézve nem volt fékezés. Bement a kanyarba, elemelte a lábát a gázról, Sebastian pedig nekiment. Azt gondolom, Sebastian nem akart lemaradni az újraindításnál. De Lewis semmit nem csinált rosszul.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!