Nem kíván pálcát törni Sebastian Vettel felett a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff mindaddig, amíg nem hallotta a német versenyző véleményét a vasárnapi Azeri Nagydíjon történtekkel kapcsolatban.
A Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője a bakui versenyen 10 másodperces stop-and-go-büntetést kapott, miután a biztonsági autó bentléte alatt szándékosan ráhúzta autóját Lewis Hamiltonéra.
Vettel azért tette mindezt, mert úgy gondolja, Hamilton szándékosan befékezett előtte – emiatt pedig össze is koccantak.
Hamilton az eset után azt mondta, Hamilton saját magát alázta meg ezzel a mozdulattal.
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff már óvatosabban fogalmazott – ő szeretné megérteni, Vettel miért cselekedett úgy, ahogy.
Amikor a Motorsport.com című internetes lap arról kérdezte a szakembert, Vettel ezzel a viselkedéssel valóban megalázta-e saját magát, Wolff így válaszolt: „Megalázta-e magát ezzel a viselkedéssel? Hmm.”
„Tudják, az érzelmek magasra hágnak egy versenyautóban. A múltban is láttuk már, hogy amint lehajtják a sisakrostélyt, másképp szemlélik az eseményeket. Nem védeni akarom Sebastiant, de az egyetlen magyarázat számomra az, hogy azt gondolta, Lewis „féktesztelte” őt, pedig nem.”
„Az adatokból is láttuk, miközben a biztonsági autó 150 méterrel előrébb járt. Úgyhogy rosszul ítélte meg a dolgot. Majdhogynem elképzelhetetlennek tartom, hogy szándékosan ment neki. Szóval szeretnék személyesen beszélni vele ahelyett, hogy ítélkezem úgy, hogy nem is hallottam az ő véleményét.”
Hamiltont egyébként nemcsak Vettel viselkedése, hanem a büntetés mértéke is dühítette: a brit úgy véli, sokkal keményebben kellett volna szankcionálnia az FIA-nak.
„Ha egy versenyző szándékosan, idegből tesz valamit, akkor mérlegelni kell a büntetés súlyosságát” – mondta Wolff.
„Ő nyilván egy négyszeres világbajnok, és a Forma-1-ben példát állítunk a fiataloknak azzal kapcsolatban, hogy mit szabad, és mit nem. Nehezen értem a dolgot.”
Wolff ezzel együtt kifejtette, Hamilton teljes mértékben ártatlan volt az incidensben.
„Mindenekelőtt az élen álló diktálja a tempót. A biztonsági autó alig 150 méterrel volt előtte, és az első újraindításnál is látszott, hogy az első biztonsági autós vonal előtt majdnem utolérte a safety cart.”
„Az adatokat megnézve nem volt fékezés. Bement a kanyarba, elemelte a lábát a gázról, Sebastian pedig nekiment. Azt gondolom, Sebastian nem akart lemaradni az újraindításnál. De Lewis semmit nem csinált rosszul.”