A kiábrándító 2022-es idényt után a német istállónál azt remélték, idén újra a győzelmekért csatázhatnak majd, ám hamar rá kellett jönniük, W14-es kódjelű versenyautójukkal erre nem sok esélyük lesz idén. A csapat jelentősen átalakította versenygépét az évad során, a Red Bull legyőzésére viszont továbbra sincs esélye.
A fejlődés ugyanakkor szemmel látható, hiszen mostanra az Aston Martint és a Ferrarit is sikerült maguk mögé utasítaniuk az ezüstnyilaknak, ez pedig elégedettséggel tölti el őket. James Allison technikai igazgató azt mondja, nagyon frusztráló volt számukra az évad első fele – főleg az, hogy az ő motorjaikat és egyéb alkatrészeiket használó Aston Martin jobb volt náluk.
„Az év elején a negyedik leggyorsabbak voltunk csak, és végig kellett néznünk, ahogy partnercsapataink legyőznek bennünket, ez pedig frusztráló volt. A Ferrari szintén megvert minket” – mondta a szakember.
„Apránként aztán folyamatosan magunk mögé utasítottuk őket. És ebben minden szerepet játszott, a stratégia, a mérnökök, a megbízhatóság, a gyártás, valamint a versenyzők is, akik metronómikusan képesek pontokká konvertálni a féllehetőségeket.”
„Bár ezek az eredmények is elmaradnak a kezdeti céloktól, a konstruktőri 2. hely bebiztosítása igenis számít mindannyiunk számára. Főleg az évad második felében, amikor már a W15-ösre helyezzük a hangsúlyt.”
A Forma-1-es világbajnokság ezen a hétvégén folytatódik Hollandiában.