Az Olasz Nagydíjtól kezdődően az FIA betiltotta az ún. party-motormód használatát az időmérő edzésen, vagyis a csapatok nem tekerhetik fel erőforrásaikat a kvalifikáción. A Mercedes különösen nagy hangsúlyt fektetett erre, és idei autójukat úgy fejlesztették, hogy az időmérő edzésen rövid ideig, minél nagyobb teljesítményt húzhassanak elő az aggregátból.
Wolff elmondta, nem örülnek a döntésnek, azonban megértik, hogy miért határoztak így.
„Nyilván kicsit frusztráltak lettünk e döntés miatt, mert a motorunkat úgy optimalizáltuk, hogy az időmérőn a határon legyen” – mondta. „Ez volt az egyik cél, amit kitűztünk magunk elé, különösen erre az évre. Természetesen bosszantó, hogy ezt elveszik.”
„Másrészt megértem a sport dinamikáját. Nem ez az első eset, hogy egy csapatot, amely elhúz a többiektől, büntetnek, vagy más csapatok, az FIA vagy a kereskedelmi jogok birtokosa megpróbál lelassítani. Szóval teljesen megértem ezt a dinamikát.”
„Csapatként sportszerűen viseljük. Hywel Thomas, aki a motorral foglalkozó csoportot vezeti, azt mondta, hogy ha ez van, akkor jövőre az egész versenyen időmérős módban fogunk menni.”
„És néha szükség van erre az extra motivációra, hogy a határaidat kitold. Talán lesz előnye ennek a technikai direktívának számunkra. Meglátjuk, hogy mennyit veszítünk a relatív teljesítményünkből a többiekhez képest.”
Wolff ugyanakkor hozzátette, mivel az időmérőn kisebb mértékben veszik igénybe a motort, vasárnap több teljesítményt tudnak majd előhúzni.
„Biztosak vagyunk benne, hogy vasárnap jobbak lesznek a köridejeink, mert a motort keményebben tudjuk majd hajtani. Az, hogy az időmérős módot nem használhatjuk a kvalifikáción, lehetővé teszi számunkra, hogy a versenyen kitoljuk a határokat, ami sok időt jelent majd számunkra.”
„Meglátjuk, mit jelent majd ez. Nem akarok magas elvárásokat támasztani, vasárnap majd tisztábban látunk.”