A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff azt mondja, egyáltalán nem kell attól tartani, hogy a jelenlegi motorszabályok miatt több gyártó is hátat fordíthat a Forma-1-nek.
A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff azt mondja, egyáltalán nem kell attól tartani, hogy a jelenlegi motorszabályok miatt több gyártó is hátat fordíthat a Forma-1-nek.
Ahogyan arról a napokban lapunk is beszámolt, a Red Bull mindent megtesz azért, hogy 2016-ra változtassanak a motorregulákon a Forma-1-ben: a Milton Keynes-i alakulat elképzelése az, hogy a jelenlegi V6-os erőforrásokat sztendert hibrid-rendszerekkel szereljék fel, hiszen ezáltal jóval olcsóbbá válnának, ráadásul a teljesítményük is kiegyenlítettebb lenne.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy fogalmazott, ha a költségeket nem szorítják lejjebb, a Renault hátat fordít a Forma-1-nek – ha azonban változtatnak a jelenlegi motorszabályokon, könnyen lehet, hogy a Mercedes int búcsút a királykategóriának.
A német vállalat motorsport-igazgatója, Toto Wolff azonban a minap úgy fogalmazott, a helyzet közel sem ilyen drámai, minden egyes gyártó elkötelezett ugyanis az F1 iránt.
Amikor a szakembert Horner nyilatkozatáról kérdezték, így felelt: „Érdekes megnyilvánulások ezek, de talán az egész sztorit felfújták egy kicsit.”
„Amit mi mondtunk, az az, hogy a Forma-1-nek stabilitásra van szüksége hosszú távon, és hogy a Forma-1-ben jelen lévő konstruktőrök – a Renault, a Honda és a Mercedes – ezen szabályok alapján döntött úgy, hogy csatlakozik a Forma-1-hez.”
„És minden egyes gyártó – beleértve a Ferrarit is – osztja ezt a nézetet. Szóval Horner sokkal inkább beszélt a saját csapatáról, mint a Renault-ról.”
Wolff azt mondja, ő úgy látja, a Renault-nál nagyon is elégedettek a jelenlegi formulával, noha szeretnék, ha enyhítenek a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó megkötéseken.
A Mercedes motorsport-főnöke hozzátette, a Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén kiderült az is, a Ferrari is a jelenlegi aggregátok mögött áll.
„Azt gondolom, a Ferrari is kiáll a jelenlegi motorformula mellett, és mindannyiunk számára világos, hogy rövid távon nem lehetünk ennyire tévelygők. Nem szabad olyan döntéseket hoznunk, melyek destabilizálják a Forma-1-et, vagy azt, hogy új gyártók csatlakozzanak a sportághoz.”
„Hosszú távban kell gondolkodnunk, arra kell összpontosítanunk, hogyan optimalizálhatnánk a sportágat. Volt néhány nagyon pozitív értekezés ezzel kapcsolatban, nagyon konkrét elképzeléseket kaptunk a Ferraritól, és ezeknek a találkozóknak bizony volt is értelme.”