A tesztek után a Bahreini Nagydíj is kijózanító pofon volt a bemutató idején még ambiciózus McLaren számára, hiszen az istállónak műszaki hibák sora miatt esélye sem volt a pontszerzésre. A gárda új csapatfőnökével egy hosszú, motiváló interjút jelentetett meg a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén a wokingi istálló, amelyben Stella elmondta, elsődleges feladatuk a szezonnyitón jelentkező technikai gondok elhárítása volt: egy szoftverproblémáé, ami meggátolta a visszanyert energia felhasználását Lando Norris autóján, a pneumatikus nyomás csökkenéséé, ami miatt a britnek tízkörönként a bokszba kellett hajtania, valamint egy elektronikai problémáé, ami Oscar Piastri kiesését eredményezte.
„Az autónk jelenlegi versenyképességi szintje mellett az a helyzet, hogy ha jó munkát végzünk, akkor lehetőségünk van pontot szerezni, de ha nem végzünk jó munkát, akkor kívül kerülünk ezen” – mondta Stella, aki minden nehézség ellenére pozitívumként emelte ki, hogy amikor az MCL60-as jól működik, akkor versenyképesebb annál, mint ami a jelenlegi helyzet alapján várható lenne.
Bár kívülről nézve nem tűnik úgy, hogy az idei McLaren bármikor is a dobogóért harcolhatna, Stella szerint erre mégis lehet esély, ha sikerül tartaniuk a felvázolt fejlesztési ütemet.
„A célunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót az időmérőn és a versenyen is, közben javítva a gumikopásunk mértékén. Túl akarjuk szárnyalni az ellenfeleinket a fejlesztési versenyben, ezáltal pedig rövid időn belül a középmezőny élére kerülni. Ezt követően, a szezon vége felé el akarjuk kezdeni támadni a következő csoportot. Ha mindent kihozunk a lehetőségeinkből a fejlesztések terén, akkor ezt reális célkitűzésnek tartjuk erre az évre” – mutatott rá a csapatfőnök.
Az optimizmus részben abból is fakad Wokingban, hogy hamarosan minden friss infrastrukturális fejlesztésük bevethető lesz: az új szélcsatorna, szimulátor és a kompozitanyagok gyártására alkalmas berendezés együttes hatását Stella szerint már rövid időn belül meg fogja érezni a csapat, de fontosabb, hogy közép- és hosszútávon is meghozzák hatásukat.
Emellett a létszámbővítés is folyamatban van: a járvány idején, a csapat által megélt nehéz időszak alatt megfogyatkozott stábot igyekeznek visszaépíteni az élcsapatok szintjére.
„Metaforaként azt szoktam mondani, hogy növelnünk kell a lóerőt a csapatunkban” – mondta az olasz vezető. „A lóerő alatt itt a csapatunk létszámát, a bennük rejlő tehetséget és szakértelmet értem. Olyan létszámot akarunk elérni, amellyel az élcsapatokkal is felvehetjük a harcot. Egyidejűleg tréningek és toborzás révén a tudást is szeretnénk növelni. Minden szempontból magas színvonalon akarunk működni, ahogy az a McLarentől megszokott. Olyan ez, mint amikor az ember egy ötcsillagos luxushotelben száll meg. Amikor az ember először jár egy négycsillagos hotelben, már azt is fantasztikusnak látja, és nem is gondolja, hogy lehet még annál is jobb, amíg be nem lép egy ötcsillagosba.”