Miután a riválisok — köztük a Red Bull, az Aston Martin, a Ferrari és a Mercedes — mind szembesültek nehézségekkel a padlólemez-fejlesztésekkel az idény korábbi részében, a McLaren úgy döntött, kivár, és nem veti be a második nagyobb padlólemez-módosítását a Miami Nagydíjon sikeresen alkalmazott újítás után.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által Mexikóban közzétett jelentésből viszont kiderül, ezen a hétvégén felkerül a továbbfejlesztett padlólemez a McLaren autójára, valamint két hűtési módosítás is eszközöltek az MCL38-as kódjelű versenyautókon.
„A padlólemez kialakítása alaposan átdolgozásra került, geometriai változtatások történtek minden területen, ami minden körülmény között megnöveli az aerodinamikai leszorítóerőt” – olvasható a McLaren nyilatkozata az FIA dokumentumában.
A Motorsport.com úgy értesült a csapattól, hogy ez valóban az a pillanat, amire a McLaren várt, hogy bevezesse régóta várt padlólemez-fejlesztését, azonban még nem teljesen biztos, hogy a hétvégén versenykörülmények között is használják majd az új elemet, vagy hogy elérhető lesz-e mindkét versenyző számára.
A csapat korábban úgy döntött, hogy nem építi be a padlólemez-fejlesztést az austini nagyszabású fejlesztési csomagjába, amely magában foglalta az átdolgozott első szárnyat és első felfüggesztést, valamint a hátsó fékhűtés és hátsó szárny módosításait.
Andrea Stella csapatfőnököt Austinban arról kérdezték arról, hogy a McLaren nem volt-e túl óvatos, amikor így döntött.
„Ha képesek lettünk volna időben legyártani és Austinba eljuttatni őket, akkor Austinban is bevetettük volna” — árulta el a szakember.
„Az új alkatrészek megjelenése a pályán a tervezés, a véglegesítés és a gyártás természetes időzítése. Már korábban is mondtam, hogy biztosítani akartuk, hogy amit pályára viszünk, jól működjön, és örömmel mondhatom, hogy aerodinamikai csapatunk kitűnő munkát végzett – az austini alkatrészek úgy működtek, ahogy vártuk.”
„Remélhetőleg ez igaz lesz a Mexikóba és Brazíliába érkező alkatrészekre is” – tette hozzá Stella.