„Mi a franc?” – A Red Bull magyarázatot adott a Verstappent dühítő döntésre - F1VILÁG.HU

„Mi a franc?” – A Red Bull magyarázatot adott a Verstappent dühítő döntésre

HIRDETÉS
Max Verstappen csak a nyolcadik helyről rajtolhat a vasárnapi Szingapúri Nagydíjon, miután a Red Bull nem hagyta számára, hogy befejezze utolsó gyorskörét az időmérő végén. A hollandot rendkívül frusztrálta a döntés, ám mint az istálló azt gyorsan tisztázta, nagyon is nyomós érvek szóltak mellette.
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 30: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 stops in the Pitlane during practice ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 30, 2022 in Singapore, Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images,)

Verstappen a legjobbak között zárta az időmérő első két szakaszát, a harmadik végjátékában azonban nem alakultak számára kedvezően a dolgok. A holland egyik erősebb kísérlete során visszavett, az utolsó körének végéhez közeledve pedig üzenetet kapott mérnökétől a csapatrádión, ami arra szólította őt fel, hogy annak befejezése nélkül hajtson vissza a bokszba.

„Miért, mi a franc, mi a francról beszéltek? Hihetetlen, haver. Nem értem, mi a franc folyik itt” – morgott folyamatosan Verstappen a rádióban, mielőtt kiszállt volna az autóból, ugyanis nem kapott magyarázatot a szokatlan döntésre.

Nem sok idő telt azonban el az időmérő leintése után, hogy a Red Bull megerősítse azt, amire a paddockban az eset láttán többen is azonnal gondoltak: a holland autójában már nem maradt annyi üzemanyag, hogy eggyel több kör teljesítése esetén még le tudja adni azt az egy literes mintát, ami kötelező az időmérők végén. Mint arra volt már precedens az elmúlt évek során, ilyen vétség esetén a pilóta büntetése mindig kizárás az időmérőről, azaz a Red Bull a kisebb rosszat választotta, hogy elkerülje a 20. helyről való rajtolás veszélyét, elfogadva helyette azt a 8. helyet, ahova Verstappen végül rangsorolt.

A Red Bull számára megnehezíthette a kalkulálást, hogy a Q3-ban a folyamatosan száradó pálya és a szingapúri kör hossza miatt a versenyzők a megszokottaktól ellentétben bokszkiállás nélkül köröztek, így több körre kellett megtankolni az autókat.

A döntés azért is lehetett fájó a csapat stratégái számára, mert a Sky Sports úgy tudja, a Red Bull számításai szerint Verstappen részidői a végül megszakított körben olyan erősek voltak, hogy az a pole-ba vagy legalábbis annak közelébe repíthette volna a hollandot. A csapatnak így is lesz egy autója az első sorban, Sergio Perez ugyanis a második helyre állhat majd fel Charles Leclerc mögé.

Hihetetlenül frusztráló, ilyennek nem lenne szabad történnie. Amikor kevesebb üzemanyagunk van, akkor is látnunk kellene azt korábban, és ennek megfelelően ütemezni a köröket” – mondta Verstappen az időmérőt követően, aki csalódottságának akkor is hangot adott, amikor a vasárnapi esélyeiről kérdezték: „Nem vagyok olyan kedvemben, hogy a versenyen gondolkozzak.”

Verstappen akár már ezen a héten bebiztosíthatja második világbajnoki címét, ennek egyik feltétele viszont az, hogy megnyerje a versenyt, ami ezen a pályán erről a rajthelyről még akkor sem lesz könnyű, ha az elmúlt négy nagydíj során láttuk már őt győzni a 7., a 10., és a 14. pozícióból indulva is.  

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

„Mi a franc?” – A Red Bull magyarázatot adott a Verstappent dühítő döntésre
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!