A Forma-1-es csapatok elérték a kerékcserék időtartalmának alsó határát, állítja a Ferrari pályán zajló műveletekért felelős mérnöke, Diego Ioverno, miután az olasz alakulat az élenjáró ezen a téren az idei évben.
A Forma-1-es csapatok elérték a kerékcserék időtartalmának alsó határát, állítja a Ferrari pályán zajló műveletekért felelős mérnöke, Diego Ioverno, miután az olasz alakulat az élenjáró ezen a téren az idei évben.
A Ferrari a tavalyi évben nem volt túl erős a kiállásokat illetően, csak a negyedik helyen volt a gyorsaság terén, a Red Bull Racing, a Mercedes és a McLaren mögött, ám az eddigi három versenyen mindenkinél gyorsabbnak bizonyult.
Ioverno szerint a csapatok elérték azt a szintet, ami alá már nem lehet levinni a kerékcserék időtartamát.
„Gyakorlás közben, jóval nyugodtabb körülmények között, mint ami versenyhelyzetben körülvesz bennünket, 2.2 másodperc alá tudunk menni” – mondta a szakember.
„Az elmúlt versenyen 2.6 másodperc alatt cseréltünk kereket, és nem gondolom, hogy el tudjuk érni a 2.2 másodpercet versenyen, mikor 100km/h-s sebességgel érkezik meg a versenyző és mindig más pozícióban áll meg,”
„Azt mondhatjuk, hogy idővel, néhány újabb fejlesztéssel 2.4-2.5-re levihetjük még az időt a versenyen, de megismétlem, hogy a legfontosabb az átlag szinten tartása, hogy egy fix idővel számolhassunk, és a stratégia kialakításakor erre alapozhassunk.”
Ioverno azt is hozzátette, hogy a Mercedes ötletének lemásolása – zárt kerékanya a felnin – mellett az is segített a helyzetükön, hogy módosítottak pisztolyaikon és a kerékanyán, ami a korábbi hat helyett csak három fordulatot tesz meg a teljes záródásig.
„Beszállítóinkkal közösen keményen dolgoztunk azon, hogy még erősebbé tegyük a pisztolyt, kompenzálva a szövetség korlátozását, a hélium betiltását” – magyarázta.
„Dolgoztunk az autó kialakításán is, hogy minden kézre essen. Most egy előre rögzített anyánk van, és a csavarmeneten is módosítottunk, hogy gyorsabbá tegyük a folyamatot. Elektronikus fényjelző rendszerünket is továbbfejlesztettük.”
„A Ferrari volt az első, aki bevezette a fényjelzést a bokszutcában, és úgy gondolom, hogy ma is mi vagyunk a vezetők ezen a téren, miután bevezettük a nyalóka végén lévő lámpákat.”
„A nyalókás embernek már nem kell figyelnie a szerelőket, hogy mikor emelik fel a kezüket, jelezve azt, hogy készen vannak. Elég csak a lámpát néznie, amit egy operátor irányít. Ezzel pedig elértük a legnagyobb probléma, a reakcióidő kiküszöbölését, és biztonságosabbá is tettük a rendszert.”
„Eddig csak arról a kontrollált folyamatról beszéltem, mikor az autó áll. A versenyzőkkel is folyamatosan foglalkozunk, hogy megtanítsuk nekik, milyen kihatásai vannak annak, hogy milyen pozícióban állnak meg, miként közelítik meg a szerelőket.”