Mielőtt a szabályokat végleg megváltoztatják, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tovább teszteli az új biztonsági autós rendszert, amely a pilóták többsége szerint még finomításra szorul.
Mielőtt a szabályokat végleg megváltoztatják, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tovább teszteli az új biztonsági autós rendszert, amely a pilóták többsége szerint még finomításra szorul.
A Nemzetközi Automobil Szövetség, és a csapatok vezetői is úgy gondolják, hogy a jelenlegi szabályokat – melyek szerint a boxutcát a biztonsági autó pálya küldésekor bezárják – meg kell változtatni.
Az érvényben lévő korlátozások miatt sok pilóta keveredtek már kalamajkába, és kapott áthajtásos büntetést – többen azért, mert szerencsétlenségükre épp akkor álltak ki tankolni, mikor a zárást jelző piros lámpa felgyulladt.
Megoldásként kitalálták, hogy a baleset körül “alacsony sebességű” zónát hoznak létre, amely megakadályozza a versenyzőket abban, hogy a mezőny után siessenek, mikor kijönnek a boxból.
A pilóták a műszerfalon megjelenő jelzésből értesülnek majd arról, hogy az aktuális sebességük túl gyors avagy túl lassú-e. A jelzés segítségükre lesz abban, hogy minimális köridőt futva érjék utol a biztonsági autó mögött haladókat.
Az új szoftver első bevetése Franciaországban volt, és később a Brit Nagydíj előtti időmérőn is tesztelték. Az FIA azonban kijelentette, hogy futamról-futamra szeretné tesztelni az új rendszert mindaddig, míg annak működési mechanizmusával minden pilóta elégedett nem lesz.
A versenyzők azonban úgy gondolják, hogy a jelenlegi rendszer nem megfelelő, mivel véleményük szerint nehéz egyszerre a műszerfalat, és a pályát is figyelni, ezt pedig csak tetézi, hogy a jelzések csak akkor aktiválódnak, mikor a pályán baleset van.
“Az egyetlen gond az új szabállyal, hogy túlságosan gyakran kell a kormányon megjelenő jeleket figyelni ahhoz, hogy tartsuk a köridőt” – panaszkodott Fernando Alonso. “Az pedig, hogy a sárga zászló alatt nem a pályát figyeljük, veszélyes is lehet.”
“Természetesen megoldást kell találnunk a mostani problémára, de ennél jobbnak kell lennie. A Brit Nagydíj előtti technikai eligazításon már szóvá tettük, hogy bár elméletileg működik a dolog, a gyakorlatban nehezen lesz alkalmazható.”
Sebastian Vettel az Autosportnak elmondta, sokkal több gyakorlásra lesz szükségük a pilótáknak ahhoz, hogy megszokják: vezetés közben a kijelzőt is figyelni kell.