Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint nagy a valószínűsége annak, hogy a versenyzők Monacóban nem használhatják majd a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a pálya egyedülálló karakterisztikája miatt.
Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint nagy a valószínűsége annak, hogy a versenyzők Monacóban nem használhatják majd a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a pálya egyedülálló karakterisztikája miatt.
Az állítható hátsó terelőszárnyakat az idei évben vezette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) annak érdekében, hogy növelje az előzések számát a Forma-1-ben. A Mercedes GP német versenyzője, Nico Rosberg nemrégiben a királykategória egyik, ha nem a legnagyobb találmányának titulálta az ún. DRS-rendszert, hiszen úgy véli, az eszköznek köszönhetően sokkal izgalmasabbá váltak a versenyek.
Az Autosport mindazonáltal úgy értesült, néhány versenyzőnek fenntartásai vannak a rendszer biztonságos monacói használatával kapcsolatban, így könnyen előfordulhat, hogy az igazán hosszú egyenessel egyébiránt nem rendelkező versenypályán a mezőny nem állíthat majd a hátsó szárnyak meredekségén.
Ennek legfőbb oka az, hogy a monacói versenypályán rendkívül fontos a jó rajtpozíció megszerzése, így azok a versenyzők, akik esetleg hátrébbről rajtolnának, komolyabb kockázatot vállalnának az előrejutás érdekében, ami biztonsági kérdéseket vetne fel.
A Monacói Nagydíjat május utolsó hétvégéjén rendezik meg, végleges döntés azonban még nem született a DRS-rendszer használatát illetően, noha a brit szaklap forrásai megerősítették, várhatóan a soron következő Török Nagydíj helyszínén vitatják meg a felmerült aggályokat.
Isztambulban egyébként a 10-es és 12-es kanyarok közötti hosszú egyenesben lesz aktiválható a rendszer, azt azonban, hogy milyen hosszú szakasz áll majd a versenyzők rendelkezésére, egyelőre nem tudni. A Török Nagydíjat követő barcelonai versenyhétvégén a célegyenesben lesz kijelölve az előzési zóna.