A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley elmondta, készen áll lemondani az egységes motorok bevezetéséről, ha a nagyvállalatok egy elfogadható alternatívával állnak elő a mai megbeszélésen Monacóban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley elmondta, készen áll lemondani az egységes motorok bevezetéséről, ha a nagyvállalatok egy elfogadható alternatívával állnak elő a mai megbeszélésen Monacóban.
A sportot irányító testület a múlt héten jelentette be, hogy 2010-től a Cosworth szállíthatja az egységes motorokat a Forma-1-ben, feltéve ha legalább négy csapat érdeklődik az olcsó erőforrások iránt.
Eközben a csapatok szövetsége (FOTA) Londonban ülésezett, ahol megbízható források szerint a résztvevők egy kis költségű, 1.8 literes turbófeltöltésű, azonban nem egységes motorformuláról tárgyaltak, amit a mai ülésen prezentálnak Mosley-nak.
“Jelenleg még semmi nincs eldöntve, tárgyalásban vagyunk” – mondta az FIA elnöke a Motor Sport Business Forumon Monacóban, mikor arról kérdezték, igazak-e a hírek, miszerint valóban öt csapat érdeklődik az egyenmotorok használata iránt.
“Sok csapat egységes alapokon nyugvó motort szeretne, azonban a nagyvállalatok is javaslatot tehetnek, ami akár érdekes is lehet, így majd meglátjuk, mi fog történni. Jobb lenne, ha elfogadnák a javaslatot, azonban nem tudhatod, hogy mások mire jutottak. Ha az megfelelő, akkor rendben. Én csak bizonyosságot szeretnék szerezni arról, hogy nem kerülünk katasztrofális helyzetbe.”
A helyzet ugyanis nem túl fényes a sportban, amit az is bizonyít, hogy a Honda a múlt héten bejelentette, azonnali hatállyal távozik a Forma-1-ből. Bár az FIA elnöke bizakodó a jövőt illetően, tisztában van azzal, hogy akár más autógyártókat is elveszíthetnek.
“Egyelőre nem hallottam semmit arról, hogy más nagyvállalat is kiszállna. Azonban bármi megtörténhet a jelenlegi gazdasági helyzetben.”
“Ha a dolgok tovább rosszabbodnak, akkor újabb nagyvállalat búcsúzhat. Hogy ez még a szezonnyitó előtt megtörténhet-e, nem tudhatjuk, teljesen ismeretlen és kiszámíthatatlan területen vagyunk” – folytatta Mosley, aki szerint az egységes motorok stabilizálnák a Forma-1 helyzetét.
“Drasztikusan csökkentenünk kell a költségeket, és vissza kell hoznunk az innovációt a Forma-1-ben. Emellett stabilizálnunk kell a rendszert egy egységes motorral illetve váltóval, amit mindenki használhatna, és nem lenne költséges a beszerzése.”
“Ez stabilizálná addig a Forma-1-et, amíg meg nem érkeznek az új, energiatakarékos motorok, ami kétségkívül a jövő.”
“Azonban utálnám, ha valaki azt gondolná, minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a Forma-1 elveszítse legfőbb lényegét, méghozzá a technológiai fejlettséget. Ha jól döntünk a szabályok megválasztásakor, akkor ezzel nem lehet probléma.”
Mosley ma tanácskozik a csapatok képviselőivel, hogy döntsenek a jövőbeli szabályokról, többek között a motorokról.
A hírek szerint a független kiscsapatok mellett a Renault is támogatja az egységes motorok bevezetését, így nagy valószínűséggel zöld utat kapnak az egyenmotorok a mai megbeszélésen, így a Motorsport Világtanács pénteki ülésén már érdemben tud intézkedni ez ügyben.