A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley szerint az új, környezetbarát technológiákat előtérbe helyező szabályrendszer, amely legkorábban 2011-ben kerülhet bevezetésre, tovább csökkenthet a csapatok költségein a jövőben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley szerint az új, környezetbarát technológiákat előtérbe helyező szabályrendszer, amely legkorábban 2011-ben kerülhet bevezetésre, tovább csökkenthet a csapatok költségein a jövőben.
Azt követően, hogy a McLaren csapatvezetője, Ron Dennis élesen kritizálta a FIA jövőbeli terveit Monacóban, ugyanis véleménye szerint azok megnövelhetik a költségeket, ami ellehetetlenítené a független csapatok helyzetét a Forma-1-ben, Mosley hangsúlyozta, az új szabályok segíthetnék korádban tartani a költségeket.
A Forma-1 hivatalos weboldalán adott interjújában Mosley elmondta, a csapatok jóval többet költenek egy adott évben, mint amennyire szükségük lenne, és hiába harcol azért a FIA, hogy csökkentse a költségeket.
“Azt tapasztaltuk, hogy csak két nagyvállalat csökkentette a költségvetését az elmúlt időben” – mondta Mosley. “A többiek semmit nem változtattak a büdzséjükön, és ugyan a motorfejlesztések befagyasztásával nincs lehetőségük pénzt költeni ezen a területen, apró dolgokra költenek milliókat, melyektől legfeljebb három-négy lóerővel lesznek erősebbek hajtóműveik. Ez borzasztó.”
Arra a kérdésre, hogy a szövetség miként tudná megakadályozni a pazarlást, Mosley a következőket mondta: “Egy új programmal, mely 2011-ben lépne életbe, megpróbálnánk kordában tartani a költségeket, és mindezt úgy tennénk, hogy más irányból közelítenénk meg a Forma-1-es technológiát. Beszéltünk már mérnökökkel, és nagyvállalatok vezetőivel, és azt ajánlottuk nekik, ha mindenáron milliókat akarnak költeni a Forma-1-es fejlesztésekre, akkor olyan filozófiával kellene azt tenniük, hogy minél nagyobb teljesítményt sajtoljanak ki kevesebb energiából. Az ötlet mögött az áll, hogy szorosabb köteléket alakítsunk ki a Forma-1-es technológiát az utcai autókban alkalmazotthoz. Minél kevesebb energiafelhasználás mellett a legnagyobb teljesítmény elérése lenne a cél, miközben a környezetet sem szennyeznénk olyannyira.”
Mosley azt is elmondta, terveik között szerepel, hogy korlátozva lenne az üzemanyag fogyasztás a teszteken, illetve a versenyeken, mellyel rákényszerítenék a nagyvállalatokat, hogy energiatakarékos, és minél hatékonyabb erőforrásokat fejlesszenek és gyártsanak.
“El tudják képzelni, hogy mennyi energiát pocsékolnak el, és mennyi széndioxidot termelnek azok az élcsapatok, akik a hét minden napján 24 órában használják mindkét szélcsatornájukat? Több százezer tonnát, vagy még többet, és ennek végül az az eredménye, hogy egyre unalmasabbak a Forma-1-es versenyek. Az egyre kifinomultabb aerodinamika lehetetlenné teszi az előzéseket. Egy új szabállyal ismét be szeretnénk hozni az előzéseket. Ez csak úgy lehetséges, ha egységesítjük az autók aerodinamikai csomagját, ami azt eredményezi, hogy a követő autó gyorsabb lehet a vezető járgánynál.”
“Ezzel akarjuk növelni az előzések számát. Semmi más nem működőképes megoldás” – tette hozzá Mosley, aki figyelmeztetett, a nagyvállalatoknak még hat hónapjuk van arra, hogy előálljanak saját ötleteikkel, mielőtt megkezdődne a szabályok véglegesítése a 2011-es idényre.