A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley elmondta, nagyon csalódott lenne, ha az új szabályok bevezetésével nem nőne meg az előzések száma jövőre a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley elmondta, nagyon csalódott lenne, ha az új szabályok bevezetésével nem nőne meg az előzések száma jövőre a Forma-1-ben.
A következő idényben számos olyan szabály lép életbe, amely azt a célt hivatott szolgálni, hogy felpezsdítse a versenyeket, és megkönnyítse az előzéseket a Forma-1-ben.
Az autók aerodinamikája teljesen megváltozik, visszatérnek a slick gumik, és bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), mellyel borulhat az eddigi erősorrend.
Bár az első téli teszteken, ahol a csapatok egy része már pályára vitte az új elemeket, a versenyzők ellentmondásos nyilatkozatokat tettek arról, hogy vajon jobbak lesznek-e a versenyek a következő idényben, Mosley biztos abban, hogy javulni fog a helyzet.
“A 2009-es aerodinamikai szabályokat három élvonalbeli Forma-1-es mérnök alakította ki egy mélyreható és alapos szélcsatorna programmal megtámogatva” – mondta az elnök a formula1.com-nak adott nyilatkozatában.
“Nem tudom megítélni, hogy jól jártak-e el, azonban ha nem, akkor meg leszek lepve, és nagyon csalódott leszek. Továbbá a KERS rendszer, ha be lesz szerelve, komoly különbséget eredményezhet az előzésekkor, hiszen annak használatával minden egyes körben hat másodpercig extra 80 lóerőhöz juthatnak a versenyzők.”
Mosley továbbá azt is elmondta, hogy az erőforrások teljesítményének kiegyenlítése még szorosabb versenyeket eredményezhet majd a következő idényben.
Az FIA lehetőséget adott a Renault-nak arra, hogy továbbfejlessze erőforrását a szezon kezdetéig, mert állítólag a franciák komoly hátrányt szedtek össze az elmúlt idényben, mert a többiekkel ellentétben, ők szó szerint értelmezték a szabályokat, és hozzá sem nyúltak egységeikhez 2008-ban.
“Az egyetlen probléma az volt az eredeti motorbefagyasztással, hogy a megbízhatóság javítása érdekében elvégzett módosítások közben, egyes csapatok növelték motorjaik teljesítményét. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy sportszerűvé tegyük a küzdelmet, azért is adtunk engedélyt a Renault-nak arra, hogy továbbfejlessze erőforrását” – magyarázta Mosley.
Az új szabályok mellett, az FIA átalakítja a steward rendszert, hogy konzekvensebb ítéletek szülessenek a jövőben, és elkerüljön az olyan botrányokat, amit Lewis Hamilton belga büntetése robbantott ki az elmúlt szezonban.
“A változtatásokra azért van szükség, mert az emberek úgy kritizálták a stewardok döntéseit, hogy tudták volna, milyen információk vannak a birtokukban. Csak úgy lehet ezt elkerülni, ha a jövőben nyilvánossá tesszük ezeket az információkat. Amint az emberek megértik, mi áll a döntések hátterében, kevésbé fognak háborogni.”