A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a mai nap jóváhagyott költségcsökkentési intézkedések dupla siker a Forma-1-nek, hiszen a sport hosszú távú jövőjének biztosítása mellett, nem vész el a királykategória vonzereje.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a mai nap jóváhagyott költségcsökkentési intézkedések dupla siker a Forma-1-nek, hiszen a sport hosszú távú jövőjének biztosítása mellett, nem vész el a királykategória vonzereje.
Miután az FIA elnöke és a csapatok szövetsége (FOTA) szerdai megbeszélésén sikeresen megegyezett, a Motorsport Világtanács pénteki jóváhagyását követően nyilvánosságra hozta azokat az intézkedéseket, amiket a következő években vezetnek majd be az F1-ben.
Bár a gazdasági világválság és a Honda továzása után, egyesek sötét jövőt jósoltak a Forma-1-nek, Mosley úgy érzi, hogy a sport egyre biztosabb alapokon nyugszik.
“Komoly lépést tettünk előre” – mondta az elnök a Press Association-nek adott nyilatkozatában. “Természetesen krízis van, mert a nagy autógyárak eladásai drasztikusan csökkentek, és senki nem tudhatja, hogy rosszabbodik-e a helyzet, amíg el nem kezdődik a javulás. Éppen ezért óvatosnak kell lennünk.”
“Ha csoda történne, és minden megoldódna az elkövetkezendő hónapokban, az azt eredményezné, hogy a csapatok profitra tennének szert. Azonban a változtatásokban az a legjelentősebb, hogy ha valaki végigsétál a boxutcán, vagy a lelátókon ücsörög, netán a televízió képernyőjén keresztül figyeli az eseményeket, semmi változást nem fog látni.”
“Az a Forma-1 lesz, amit mindannyian ismerünk, de természetesen sokkal olcsóbb” – örvendezett Mosley, aki hozzátette, az új szabályok egyik azonnali következménye az lesz, hogy munkahelyek szűnnek majd meg a sportban, hiszen a csapatoknak a jelenlegi 700-1000 fős bázisukat 200 körülire kell redukálniuk a következő években.
“Amit a csapatok mondanak az nem más, mint hogy megpróbálnak minél több munkát házon belül elvégezni, azokat is, melyeket jelenleg kiadnak. Azonban minden iparban elkerülhetetlen, hogy ha csökkennek a költségek, redukálni kell a létszámot.”
“Lesznek azonnali elbocsátások, mert a csapatok jelenleg olyan embereket is magukkal visznek a versenyekre, akiknek semmi más dolguk nincs, csak az, hogy kémkedjenek más csapatok abroncsai és üzemanyagai felől. Ezek az emberek eltűnnek, mert a jövőben a csapatoknak meg kell osztaniuk egymással ezeket az információkat.”
“Sajnálatos módon az elbocsátások is része a költségcsökkentési intézkedéseknek. Viszont ha ezt más megközelítésből nézzük, jelenleg 700 és 1000 között van a csapatok létszáma, akik mindannyian csakis azon dolgoznak, hogy két autót a rajtrácsra tudjanak állítani. Ez pedig tarthatatlan. Ha nem is következett volna be a gazdasági válság, ezt a szintet nem lehetett volna sokáig tartani.”