Azóta, hogy Leclerc a Ferrarihoz szerződött 2019-ben, versenymérnökeként Xavi Marcos tevékenykedett a csapatnál, a maranellói gárda azonban nemrég a szakember áthelyezéséről döntött, így a monacói pilóta munkáját az Emilia-Romagna Nagydíjtól kezdődően Bozzi segíti. A munka eddig gördülékenyen ment a felek között — mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy Leclerc a legutóbbi, Monacói Nagydíjon a pole pozícióból rajtolva parádés győzelmet szerzett. Bozzi persze nem most került a 26 esztendős versenyző csapatába, hiszen korábban ő volt Leclerc teljesítménymérnöke a Ferrarinál.
A 35 esztendős szakembertől pedig most megtudhatjuk, milyen feladatai is vannak egy F1-es versenymérnöknek, illetve hogyan segíti a versenyző munkáját egy teljesítménymérnök, illetve egy versenyző-coach.
„A versenymérnök felelős az autó működtetéséért a versenyhétvége során” — magyarázta Bozzi. „Ez magában foglalja az egyes szabadedzések futási tervének végrehajtását és az autó beállításának finomhangolását. A versenymérnök az, aki a rádión keresztül kommunikál a versenyzővel, és továbbít minden szükséges információt az edzések során.”
„A teljesítménymérnök feladata az autó különféle vezérlőinek optimalizálása, például a fékek egyensúlyának és a differenciálmű beállításának finomhangolása. Ebben a szerepkörben rendkívül sok időt kell szentelni az autó egyensúlyának elemzésére, illetve arra, hogy biztosítsuk, az autó úgy viselkedik, ahogyan a szimulációk alapján az elvárható. A versenyző-coach pedig a versenyző tényleges teljesítményének javítására fókuszál.”
„Elemzik az összes autó videófelvételeit és telemetriáját, és javaslatokat tesznek arra, hogy milyen íveket vegyen a versenyző, valamint egyéb ötleteket adnak, amelyek gyorsabbá tehetik őket. Ezek az emberek, valamint a pályán és Maranellóban dolgozó mérnökök igyekeznek optimalizálni az autót, hogy az utolsó néhány ezredmásodpercet is kihozzák a köridőből, ami gyakran elég ahhoz, hogy különbséget tegyen a mai Forma-1-ben.”
Maga Bozzi egyébként meglehetősen fiatal, 1989-es születésű, és már természetesen tanulmányai során is az autóversenyzésre helyezte a hangsúlyt.
„Olasz-dán származású vagyok, és a római St George’s British International Schoolban tanultam, mielőtt a Bath Egyetemen gépészmérnöki tanulmányokat folytattam” — mondta a szakember. „Akkoriban részt vettem egy Formula Student programban, amely különböző hallgatói csoportoknak adta meg a lehetőséget, hogy tervezzenek és építsenek egy versenyautót. Azután az egyetemek a világ minden tájáról egymás ellen versenyeztek, mint a valódi versenycsapatok, és eközben jöttem rá, hogy igazán szeretem a versenyzést, ezért megpróbáltam gyakornoki állást szerezni a Ferrarinál, annál a csapatnál, ahol mindenki szeretne dolgozni valamikor.”
„Ettől kezdve jól alakultak a dolgok, és már több éve a Scuderia Ferrari HP tagja vagyok. Büszke vagyok arra, hogy képviselhetem ezt a céget és Olaszországot a motorsport legmagasabb szintjén, különösen azért, mert lehetőséget kaptam arra, hogy egy olyan kaliberű versenyző mellett dolgozhassak, mint Charles.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Kanadában vendégeskedik, így Bryan Bozzi természetesen arról is beszélt, milyen kihívások várnak rájuk Montrealban.
„Montreal hosszú egyenesekből áll, amelyeket közepesen lassú kanyarok kombinációi követnek. Ahhoz, hogy versenyképes legyél, jó végsebességre, a féktávokon kiváló lassulásra, és jó tapadásra van szükség a kanyarok kijáratánál.”
„Ami a versenyzőket illeti, magabiztosan kell fékezniük, hogy pontosan be tudjanak fordulni a kanyarokba, majd a lehető leggyorsabban fel tudjanak gyorsítani a kijáratnál. Itt, mint minden utcai pályán, fontos, hogy sok kört tegyenek meg a szabadedzésen, hogy magabiztossá váljanak a falak közötti vezetésben, amelyek könnyen megtréfálhatják őket.”