Serra technikai vezetőként, míg Jerome D’Ambrosio helyettes csapatfőnökként már aktívan dolgozik Maranellóban. A Ferrari vezetőségi struktúrája október 1-jén alakult ki a Fred Vasseur által felvázolt tervek alapján, amelyben francia nyelvű szakembereket választott maga mellé. Ugyanakkor bízik abban, hogy az olasz csapat által eddig végzett munka folytonossága is megmarad.
A két új vezető beilleszkedése nagyon visszafogottan zajlott, összhangban Vasseur alacsony profilú, szerény vezetési stílusával. A Ferrari versenyrészlege jelenleg teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy véglegesítse a fejlesztési csomagokat az Amerikai Nagydíjra, miután a szimulációs adatok biztató eredményeket mutattak.
Austinban nemcsak egy új, rugalmasabb első szárnyat láthatunk majd, hanem további fejlesztéseket is, amelyek javítják az SF-24 kódjelű versenyautó egyensúlyát. A Ferrari stratégiai fontosságú időszakot él meg, mivel céljuk a Red Bull legyőzése a konstruktőri világbajnokság 2. helyéért. Emellett arra is törekednek, hogy a szezon utolsó negyedében kihívóként lépjenek fel a McLaren ellen.
JAVÁBAN ZAJLIK A 2025-ÖS AUTÓ FEJLESZTÉSE
Az olasz mérnökök ugyanakkor már javában a 2025-ös autó, a 677-es projektnéven futó modell fejlesztésén dolgoznak, amely az utolsó lesz a jelenlegi szabályrendszerben.
Olasz médiajelentések szerint a jövő évi autó jelentősen átalakul az SF-24-eshez képest. A versenyző üléspozíciója hátrébb kerül az autóban, az első felfüggesztés pedig a McLaren és a Red Bull irányvonalát követve pull-rod típusú lesz. A sebességváltó háza is rövidebb lesz, a Fabio Montecchi által újratervezett kasztni miatt.
Loic Serra figyelme ugyanakkor a 677-es projekt mellett már a 2026-os autóra is összpontosul. Az új szabályok szerint az erőforrás teljesítményének 50%-át a hibrid rendszer, a másik 50%-át pedig a belső égésű motor fogja biztosítani. Ehhez elengedhetetlen, hogy a Ferrari új, rendkívül specializált szakembereket vonjon be a kutatási és fejlesztési területekre.
A Ferrari jelenlegi partnere, a Shell egy olyan fenntartható bioüzemanyagot fejleszt, amely nem használ fosszilis forrásokat. Az F1 szabályai 2026-tól lehetővé teszik a bio- és e-üzemanyagok használatát, és miközben az Aston Martin beszállítója, az Aramco az e-üzemanyagra fókuszál, a Shell a bioüzemanyag mellett tette le a voksát. A megfelelő üzemanyag kiválasztása kritikus lehet a teljesítmény szempontjából, ezért egy „kémikus” szerepe kulcsfontosságú lesz a Ferrari számára.
A kutatás a jövőben nemcsak a versenyautókat, hanem a sorozatgyártású járműveket is előnyökkel ruházhatja fel. A 2025-ös szezon előtt Serra csapatához új szakemberek csatlakoznak majd, akik új megoldásokat keresnek az innováció területén, hogy versenyképesek maradjanak a következő évek kihívásaival szemben.