A hírről a Motorsport.com című internetes portál számolt be azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég alaposan kielemezte a jelenlegi erőforrások teljesítményét, és arra jutott, hogy a Renault-motorok jóval gyengébbek az ellenfelek erőforrásainál. A brit lap szerint a teljesítménykülönbség 15-25 Kw között mozog, ami 20-33 lóerőnyi lemaradást jelenthet az Alpine Forma-1-es csapata számára. Mivel a középcsapatok között jelenleg nagyon szoros a küzdelem, ekkora lemaradás komoly hátrányt jelenthet a franciák számára.
Az ügy főleg azért lehet frusztráló a Renault számára, mert a motorfejlesztések jó ideje be vannak fagyasztva – egészen 2025 végéig, az új motorformula bevezetéséig. Mindez azt jelenti, hogy csupán kivételes esetekben, például a megbízhatóság javítása, a biztonság, vagy éppen költségcsökkentés érdekében lehet hozzányúlni a V6-os aggregátokhoz.
Az FIA-nál viszont úgy gondolják, a szigorú szabályok ellenére változtak az erőviszonyok a motorok terén, így az F1 Bizottság belgiumi ülésén egyeztetéseket folytatnak majd a csapatokkal és motorgyártókkal a kérdésben.
A motorteljesítmény kiegyenlítésére egyébként már volt példa a Forma-1-ben, hiszen a V8-as érában, még 2007-ben néhány gyártó a megbízhatósággal kapcsolatos változtatások révén teljesítménynövekedést is el tudott érni – most valószínűleg ugyanez a helyzet.