A McLaren és a Williams Forma-1-es csapatai abban bíznak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén is megfelelően kordában tartja majd a kipufogókra vonatkozó rendeleteket, noha az istállók mindent megtesznek azért, hogy a határokat feszegessék.
A McLaren és a Williams Forma-1-es csapatai abban bíznak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén is megfelelően kordában tartja majd a kipufogókra vonatkozó rendeleteket, noha az istállók mindent megtesznek azért, hogy a határokat feszegessék.
Miután a befújt diffúzorok használata idén már nem megengedett, a csapatok a tél során mindent megtettek azért, hogy a kipufogógázokat továbbra is a lehető leghatékonyabban – aerodinamikai célra – használják fel.
Ez természetesen számos különféle szabályértelmezést és megoldást eredményezett, elég például a McLaren, vagy a Ferrari 2012-es autóit említeni.
Az FIA állandó versenyigazgatója, egyben technikai delegáltja a minap az első kollektív tesztsorozat helyszínén, Jerezben tett látogatást, ahol valamennyi versenyautót alaposan szemügyre vette.
Ugyan a lehetőség továbbra is megvan arra, hogy egy istálló egy radikális rendszerrel álljon elő, mely esetleg az FIA, illetve a riválisok nemtetszését idézheti elő, eddig úgy tűnik, nagy az egyetértés a mezőny és a sportot irányító testület között.
„A csapatok nyilvánvalóan keményen próbálkoznak bizonyos dolgokkal, egyes alakulatok keményebben, mint néhány más istálló – de mindezt a szabályok szellemében. És itt van Charlie, illetve az FIA, akik felügyelik a dolgokat” – fogalmazott Mark Gillan, a Williams főmérnöke.
„Fél szemmel figyelünk ezekre a dolgokra, és természetesen vizsgálunk alternatív megoldásokat. De ami működik egy bizonyos autón, az nem biztos, hogy azonnal működik egy másikon is. Ha végignézünk a bokszutcán, akkor láthatjuk, hogy rengeteg variáció van. Számos változatot mi magunk is vizsgálunk.”
A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe hozzátette, rendkívül nagy az egyetértés a csapatok és az FIA között azt illetően, hogy mit szabad, és mit nem 2012-ben.
„Mindenki tudja, hogy kipufogó mindig generálni fog bizonyos aerodinamikai teljesítményt – ezt nem lehet megszüntetni” – mondta a szakember az Autosportnak. „De ami sokkal jobb, mint 2011-ben, hogy a határok egyértelműen meg vannak húzva.”
„Olyan ez, mint a szárnyakra vonatkozó regulák: elméletileg minden szárny, ami a legcsekélyebb mértékben is hajlik, illegális, de mindannyian tudjuk, hogy a szárnyaknak hajlaniuk kell. Szóval, hogy ne legyen vita, az FIA különféle merevségi teszteket alkalmaz ennek kordában tartására.”