Nagy az optimizmus a Mercedesnél: „Minden kezd értelmet nyerni!” - F1VILÁG.HU

Nagy az optimizmus a Mercedesnél: „Minden kezd értelmet nyerni!”

HIRDETÉS
A május közepi Emilia-Romagna Nagydíj óta határozott előrelépéseket tudott tenni a Mercedes Forma-1-es csapata, és bár nem akarja elbízni magát, Toto Wolff azt mondja, szépen lassan „minden kezd értelmet nyerni”.
Canadian Grand Prix, Sunday - LAT Images Lewis Hamilton

A Mercedes a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta küszködik a Forma-1-ben, és a 2024-es szezon sem indult könnyen számára, hiszen jelentős lemaradásban volt közvetlen ellenfeleivel, a Red Bull-lal, a Ferrarival és a Mercedesszel szemben is. Az elmúlt időszakban azonban javuló tendenciát mutattak a németek, a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon pedig az élmezőnyben harcolhattak versenyzői. Az ellenfelek szerint pedig oda is kell figyelni rájuk, hiszen a legutóbbi versenyhétvégéken képesek voltak igencsak erős köridőket villantani.

Toto Wolff a montreali hétvégét követően beszélt arról, elbízni persze nem szeretné magát, ám mindenképpen nagy önbizalmat ad nekik az a fejlődés, amit az elmúlt időszakban mutattak. A csapat folyamatosan fejleszti a W15-ös kódjelű versenyautót, nemrégiben pedig egy vadonatúj első szárnnyal rukkoltak elő, mely a várt eredményeket hozta a pályán.

„Mindig egy kicsit aggódom, amikor az ember kezd elszállni attól, hogy látszólag minden a helyére kerül, mert ez egy nehéz sport!” — mondta a Mercedes csapatfőnöke. „A legutóbbi három versenyen láthattuk ezt a pozitív felívelést, és látszólag minden kezd több értelmet nyerni. A stopper majd elárulja!”

Wolff elárulta, az elmúlt évek során rengeteget küszködtek azzal, hogy kifejlesztettek valamit a gyárban, az azonban nem működött megfelelően a versenypályán. A szakember szerint kulcsfontosságú, hogy a csapat saját maga oldja meg a problémáit ahelyett, hogy az ellenfelektől próbál ellesni megoldásokat.

„A Forma-1-ben nincs csodaszer, ezért folyamatosan dolgoztunk azon, hogy megértsük, mi volt a gond. Tudom, hogy mindenki unja már ezt a választ, de nem lehet visszafejteni az autó teljesítményét és azt mondani, ‘a Red Bullt figyeljük, és ilyennek akarjuk az autónkat!’.”

„Át kell rágnod magad a problémákon. Látszólag nem volt megfelelő a korreláció a szélcsatorna és a pálya között, az autót nehéz volt vezetni, és visszatért a pattogás. És aztán volt egy elég egyértelmű jelzés arra vonatkozóan, hogy mi hiányzik a kirakóból, és végül betettük ezt a darabot.”

„Határozottan azt gondolom, hogy Imola óta megfelelő lépéseket tettünk, és azok az elemek, amiket feltettünk az autóra, működnek. Ez olyasvalami, amivel küszködtünk az elmúlt néhány évben. Lesznek új alkatrészek Barcelonában is. Ez segíthet bennünket, szóval nagyon remélem, hogy folytatni tudjuk ezt a pozitív felívelést.”

Arra a kérdésre, hogy milyen komoly fejlesztésekkel készülnek a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjra, Wolff így felelt: „Nem árulhatom el. Olykor, amikor a dolgok jól működnek együtt, az általános áramlási struktúra hatékonyabbá válik, és képes vagy optimalizálni a hasmagasságot. Apránként sikerült több teljesítményt kihoznunk az autóból. Barcelonában pedig még egy lépést megteszünk, és remélhetőleg ez a köridőkön is megmutatkozik.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nagy az optimizmus a Mercedesnél: „Minden kezd értelmet nyerni!”
Verstappen biztos benne, sok nagy csatája lesz még Norrisszal
Így áll az F1-es pontverseny a Las Vegas-i Nagydíj után
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!