A száguldó cirkusz csapatai ugyanis jó néhány éve meghatározott óraszámot tölthetnek el szélcsatornás és CFD-technológiás fejlesztésekkel. A szabályrendszer bevezetésekor az elképzelés az volt, hogy a hátrányban lévő csapatokat könnyebben felzárkóztassák a Forma-1 sikeres istállói mögé. Mindez azt jelenti, hogy az a csapat, mely az előző évben megnyerte a konstruktőri bajnokságot, az új év első felében 45 százalékkal kevesebb időt tölthet el szélcsatornás teszteléssel, mint az utolsóként végző alakulat.
Az óraszámok leosztását félévente újraszámolják a világbajnoki pontverseny aktuális állása alapján, a tavalyi bajnokság végeredménye ugyanakkor azt jelenti, hogy június 30-ig a McLaren mindössze 840 órát tölthet el szélcsatornás teszteléssel, szemben a Ferrari 900 órájával. Ebben a tekintetben tehát a 3. helyen végző Red Bull, valamint a negyedikként záró Mercedes jelentős előnybe kerül, hiszen ők 960, illetve 1020 órát tölthetnek el szélcsatornás teszteléssel, de a hamarosan már Adrian Newey-t is soraiban tudó Aston Martin az év első felében 1080 órányi szélcsatornás tesztet bonyolíthat le.
Mindennek természetesen nemcsak az idei bajnokság szempontjából lehet jelentősége, hanem a 2026-os versenyautók fejlesztése terén is, hiszen azokon a szabályok szerint január 1-je óta dolgozhatnak az F1-es csapatok.
Érdekesség, hogy a Forma-1-be 2026-ban megérkező Cadillacre jelenleg nem vonatkoznak még ezek a szabályok, ők tehát korlátlanul készülhetnek a jövő évi bemutatkozásra. Az alábbi táblázatban megmutatjuk, a csapatok június 30-ig mennyi időt tölthetnek el szélcsatornás és CFD-technológiás fejlesztésekkel.
Csapat Szélcsatornában eltölthető fejlesztési idő (óra) CFD-szimulációk száma McLaren 840 1400 Ferrari 900 1500 Red Bull 960 1600 Mercedes 1020 1700 Aston Martin 1080 1800 Alpine 1140 1900 Haas 1200 2000 Racing Bulls 1260 2100 Williams 1320 2200 Stake F1 1380 2300