Nagy fejlesztési előnyben a Red Bull és a Mercedes az év első felében - F1VILÁG.HU

Nagy fejlesztési előnyben a Red Bull és a Mercedes az év első felében

HIRDETÉS
Komoly fejlesztési előnybe kerül az év első felében ellenfeleivel szemben a Red Bull, a Mercedes és az Aston Martin Forma-1-es csapata, köszönhetően a 2021 óta érvényben lévő korlátozásoknak.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - AUGUST 31: George Russell, Mercedes F1 W15, leads Sergio Perez, Red Bull Racing RB20 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Saturday August 31, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Simon Galloway / LAT Images)
HIRDETÉS

A száguldó cirkusz csapatai ugyanis jó néhány éve meghatározott óraszámot tölthetnek el szélcsatornás és CFD-technológiás fejlesztésekkel. A szabályrendszer bevezetésekor az elképzelés az volt, hogy a hátrányban lévő csapatokat könnyebben felzárkóztassák a Forma-1 sikeres istállói mögé. Mindez azt jelenti, hogy az a csapat, mely az előző évben megnyerte a konstruktőri bajnokságot, az új év első felében 45 százalékkal kevesebb időt tölthet el szélcsatornás teszteléssel, mint az utolsóként végző alakulat.

Az óraszámok leosztását félévente újraszámolják a világbajnoki pontverseny aktuális állása alapján, a tavalyi bajnokság végeredménye ugyanakkor azt jelenti, hogy június 30-ig a McLaren mindössze 840 órát tölthet el szélcsatornás teszteléssel, szemben a Ferrari 900 órájával. Ebben a tekintetben tehát a 3. helyen végző Red Bull, valamint a negyedikként záró Mercedes jelentős előnybe kerül, hiszen ők 960, illetve 1020 órát tölthetnek el szélcsatornás teszteléssel, de a hamarosan már Adrian Newey-t is soraiban tudó Aston Martin az év első felében 1080 órányi szélcsatornás tesztet bonyolíthat le.

Mindennek természetesen nemcsak az idei bajnokság szempontjából lehet jelentősége, hanem a 2026-os versenyautók fejlesztése terén is, hiszen azokon a szabályok szerint január 1-je óta dolgozhatnak az F1-es csapatok.

Érdekesség, hogy a Forma-1-be 2026-ban megérkező Cadillacre jelenleg nem vonatkoznak még ezek a szabályok, ők tehát korlátlanul készülhetnek a jövő évi bemutatkozásra. Az alábbi táblázatban megmutatjuk, a csapatok június 30-ig mennyi időt tölthetnek el szélcsatornás és CFD-technológiás fejlesztésekkel.

CsapatSzélcsatornában eltölthető fejlesztési idő (óra)CFD-szimulációk száma
McLaren8401400
Ferrari9001500
Red Bull9601600
Mercedes10201700
Aston Martin10801800
Alpine11401900
Haas12002000
Racing Bulls12602100
Williams13202200
Stake F113802300

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!