A Williams istálló japán pilótája, Kazuki Nakajima úgy gondolja, hogy teljesen elfogadható a jövő évi autók furcsa kinézete, ha az új aerodinamikai szabályokkal több előzést láthatunk majd a versenyeken.
A Williams istálló japán pilótája, Kazuki Nakajima úgy gondolja, hogy teljesen elfogadható a jövő évi autók furcsa kinézete, ha az új aerodinamikai szabályokkal több előzést láthatunk majd a versenyeken.
A téli tesztek első állomásának helyet adó Barcelonában egyes csapatok már hibrid autójukkal gördültek pályára, és először szembesülhettünk azzal, miként is néznek majd ki a versenygépek 2009-ben.
A Williams és a BMW Sauber istálló már jövő évi szárnycsomagjával körözött a spanyol ringen, és meg kell hagyni, elsőre, sőt talán másodszorra is igen ijesztőnek tűnnek az új modellek.
Nakajima teljes mértékkel egyetért a BMW tesztpilótájával, Christian Kliennel, aki szerint az új autók borzalmasan otrombák. Azonban a japán pilóta hozzátette, ha ez kell ahhoz, hogy több előzés legyen a Forma-1-ben, akkor nem érdekli, hogyan néznek ki az új modellek.
“Először is, az új aerodinamikai szabályok nem teszik túl tetszetőssé az autókat” – mondta Nakajima. “Azonban ha az új szabályok több előzést eredményeznek, akkor azt gondolom, hogy ez a legkevesebb.”
A japán versenyző egyelőre még nem próbálhatta ki a Williams FW30B kódszámmal ellátott átmeneti autójának továbbfejlesztett változatát, hiszen a grove-i bázisú gárda Rosberggel és Hülkenberggel tesztelt a katalán ringen.
Nakajima már alig várja, hogy kipróbálhassa az új szabályok szerint megépített modellt, mellyel véleménye szerint nem lesz egyszerű az első tesztje, amire két hét múlva, a spanyolországi Jerezben kerül majd sor.
“Biztos vagyok abban, hogy teljesen más érzés lesz vezetni, mint az idei autót” – mondta. “Legutóbb, mikor az FW30B-t teszteltem, még Jerezben, nem volt könnyű dolgom, hiszen az autó egyensúlya nem volt tökéletese.”
“Azonban biztos vagyok abban, hogy mikor jövőre elkészül az új modell, már minden tekintetben sokkal jobb lesz” – tette hozzá a japán pilóta.