Újabb pilótával bővült azon F1-es versenyzők névsora, akik valamilyen módon hangot emeltek a delfinezés miatt. A Forma-1 új technikai szabályrendszerével jelent meg a furcsa jelenség, az autók nagy sebességnél jelentkező ritmikus fel-le mozgása, ami a mezőny csapatait különböző súlyossággal érint. Egyes istállókat, például az Alfa Romeót szinte alig érinti, mások versenyeit, például a Mercedesét vagy a Haasét azonban alaposan meg tudja keseríteni.
Legtöbbször a Mercedes párosa panaszkodott a pattogásra, de az Azeri Nagydíjat követően Daniel Ricciardo is csatlakozott hozzájuk. Elmondása szerint ő most először érezte azt, amivel a többiek már a szezon eleje óta küzdenek.
„Igen, mi is [pattogunk]. A szél vagy valami megváltozott, mert egyre rosszabb lett. Mindenkivel együttérzek, aki ezzel küzd, mert tényleg rossz. Szó szerint azt érzem, hogy összeráztak. Tudod, milyen az, amikor profi kosárlabdában a játékos nagyon lassan pattogtatja a labdát? Azt éreztem, hogy ez történik a sisakommal. A rossz alatt azt értem, hogy rossz hatással van az általános egészségünkre és jólétünkre. Ez a magas frekvenciájú terhelés, ami minket ér, nem normális. Valószínűleg azért sokkolt le ennyire, mert most először éreztem igazán, amivel a többiek küzdenek” – magyarázta az ausztrál pilóta.
Ahogy Ricciardo fogalmazott, George Russell már több alkalommal hangot emelt a probléma miatt. A bakui hétvégén George Russell az alábbi szavakkal jellemezte a jelenséget.
„A sok delfinezés miatt úgy érzem, mintha összemennék” – viccelődött, mielőtt komolyabb hangnemre váltott. „Határozottan nem kellemes a dolog. Úgy érzem, ez volt az eddigi egyik legrosszabb alkalom. Az egyenes annyira rázós volt, hogy azt sem tudtam, mi zajlik körülöttem.”
Russell tagadja, hogy a nyilatkozataival befolyásolni akarná a döntéshozók hozzáállását a témához.
„Senki sem azért beszél erről, hogy bármi előnyt szerezzen. Még a Ferrari párosa és Max [Verstappen] is beszélt róla, mennyire kemény” – magyarázta a fiatal brit, aki szerint a helyzet az autók fejlődésével és gyorsulásával tovább romlott. „Rosszabbnak tűnik. A szezon elején is pattogtunk, de alacsonyabb frekvenciával. Barcelona óta másféle problémánk van. Ezek az autók bonyolultak!”
A jelenségre megoldást nyújtana, ha a csapatok magasabb hasmagassággal küldenék a pályára az autókat, hiszen így a padlólemez nagy sebességnél sem tudna olyan közel kerülni az aszfalthoz, hogy kioltsa a szívóhatást. Ezt a megoldást a mérnökök abból az egyszerű okból nem alkalmazzák, mert ezáltal csökken a szívóhatás, tehát csökken a kanyartempó is.
Az F1 két állandó szakértője, Damon Hill és Johnny Herbert szerint is szükség van a gyors megoldásra. Hill úgy látja, a pilóták agyrázkódás veszélyének vannak kitéve, Herbert pedig a gerinc és a nyak rugózása okozta kockázatot emelte ki.