A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn abban bízik, a brackley-i gárda a hétvégi Kínai Nagydíjon újra az élmezőnyben harcolhat majd – a szakember elárulta, egyik versenyzőjükkel sem kivételeznek.
A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn abban bízik, a brackley-i gárda a hétvégi Kínai Nagydíjon újra az élmezőnyben harcolhat majd – a szakember elárulta, a Malajziában látottak ellenére Lewis Hamilton nem élvez kedvezményezett státuszt az Ezüstnyilaknál.
A német istálló jó formában kezdte a 2013. évi Forma-1-es világbajnoki sorozatot, Lewis Hamilton révén pedig Malajziában dobogóra is állhatott.
Bár a hétvégi, sanghaji megmérettetésnek a címvédő Red Bull Racing vág neki favoritként, a Mercedesnél abban bíznak, sikerül ismét a legjobb pozíciókért harcolniuk.
„Semmi okát nem látom annak, miért ne lehetnénk az élbolyban” – mondta Ross Brawn csapatfőnök a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva. „Sikerült előrelépéseket tennünk az autóval, ami úgy tűnik, jól viselkedik, ráadásul két nagyszerű versenyzőnk van.”
Mind Lewis Hamilton, mind Nico Rosberg nyert már Kínában – utóbbi versenyző tavaly a Mercedes újkori történetének első futamgyőzelmét szerezte meg.
„Mindig elég jónak tűnünk Kínában, Nico pedig különösen erős ezen a pályán” – magyarázta Brawn. „Úgy látszik, ez a pálya fekszik neki, ráadásul a vonalvezetés inkább az első abroncsokat terheli meg, nem a hátsókat. Az elmúlt pár évben a hátsó gumik tartósságát tekintve egy kicsit gyengék voltunk, de azt hiszem, mostanra javult a helyzet.”
A Mercedes csapatfőnöke kitért a Malajziában látottakra is, amikor is nem hagyta, hogy Rosberg versenybe szálljon csapattársával, Lewis Hamiltonnal a harmadik helyért.
„Természetesen Lewis is versenyezni akar – a szerződéssel kapcsolatos tárgyalások során soha nem merült fel az egyes- vagy kettesszámú versenyző kérdése” – fogalmazott Brawn. „Minden, amit akar, az egyenlőség – ugyanolyan eszközöket és lehetőségeket szeretne, és nagyszerű, hogy úgy áll hozzá a dolgokhoz, hogy nem akar kivételezést.”
„Egyenlőséget szeretne, és azt hiszem, ezért is érezte magát Lewis olyan kínosan a múltkori helyzetben.”
Az 58 esztendős szakember kifejtette, ő sem szívesen döntött a csapatutasítás mellett, de autóikból fogytán volt az üzemanyag.
„Nem szeretek ilyen döntést hozni, de technikailag elég hülyének tűntünk volna, ha mindkét autóból kifogy az üzemanyag. Egyik autóval sem volt túl rózsás a helyzet, és elég nehéz úgy takarékoskodni az üzemanyaggal, miközben a versenyzők egymás ellen küzdenek keményen.”
„Nem szívesen hozok meg olyan döntéseket, mint Malajziában, és a csapat is számtalanszor bizonyította már a múltban, hogy szívesen engedi versenyezni egymással pilótáit – az elmúlt években gyakran megtettük ezt.”
Brawn elhintette, a Mercedes vezérkarának egyes tagjai sem örültek túlzottan döntésének.
„Nekem kell döntéseket hoznom a bokszutcai vezérlőpultnál arról, mit csináljunk. Lehet, hogy Niki [Lauda] vagy Toto [Wolff] nem ért egyet ezzel, de nekem minden információ a rendelkezésemre állt ahhoz, hogy döntsek, nekik pedig nem. Azt gondolom, a verseny után mindketten felismerték, hogy helyes döntés született.”
„Meghozom azokat a döntéseket, amiket meg kell hozni, és boldogan igazolom is azokat, ha pedig rosszul döntök, vállalom a felelősséget. Valakinek döntenie kell, egy csoport nem hozhat döntést efféle dolgokban, erre nincs idő. Nem mindig döntök helyesen, de ha 70 vagy 80 százalékban igen, akkor jól végzem a dolgom.”