Bár sokan azt gondolják, hogy a Lotus Renault radikálisan új kipufogórendszere felkerül majd minden rivális csapat versenygépére az idei évben, a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a trükkös rendszer nem lesz elengedhetetlen a végső győzelemhez.
Bár sokan azt gondolják, hogy a Lotus Renault radikálisan új kipufogórendszere felkerül majd minden rivális csapat versenygépére az idei évben, a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a trükkös rendszer nem lesz elengedhetetlen a végső győzelemhez.
Szinte mindenki a Renault új – az oldalsó légbeömlők alatt kivezetett – kipufogórendszeréről beszél, ami azt a célt hivatott szolgálni, hogy a kipufogógázokat a fenéklemez alá vezetve, még nagyobb leszorítóerőt generáljon a versenygép hátulján.
Megbízható források szerint több csapat, köztük a Mercedes GP, a Red Bull Racing, a Sauber, és a McLaren is kísérletezik egy hasonló megoldással, azonban Brawn szerint a forradalmian új rendszer nem lesz elengedhetetlen a sikerhez, nem úgy, mint tavaly a fúvott diffúzor és az F-csatorna volt.
„Nem hiszem, hogy csapatomnak mindenáron le kellene másolnia a Renault-féle elrendezést” – mondta a szakember. „Úgy gondolom, hogy néhány csapat biztosan kísérletezni fog különböző megoldásokkal még mielőtt elrajtolna a szezon Bahreinban.”
„Láttam a Ferrarit, és vannak különböző lehetőségeik. Véleményem szerint van még néhány más megoldás, amit meg lehet lépni, hogy hasznot húzzunk a kipufogó-energiából. Szóval meggyőződésem, hogy még számos megoldást láthatunk Bahrein előtt.”
Brawn azt is elmondta, hogy legnagyobb riválisaik autóink egyelőre semmi olyat nem látott, amin megakadt volna a szeme, ám tisztában van azzal, hogy az autók rengeteget fognak változni a szezonnyitóig, és egyesek még nem fedték fel ütőkártyáikat.
„Még nem néztem meg tüzetesebben az autókat, hogy őszinte legyek, de semmi drámait nem láttam rajtuk” – magyarázta. „Persze arra számítok, hogy az összes élcsapat egy teljesen más autóval fog rajthoz állni Bahreinben, hiszen még csak most kezdődtek meg a téli tesztek.”
„Jelenleg a megbízhatóságra fókuszálunk, illetve arra, hogy megfelelően funkcionáljon a KERS, ami teljesen új számunkra, mint csapat, bár sok mérnökünk kiválóan ismeri azt, ugyanis volt már szerencséje dolgozni vele korábban.”
„Aztán majd a február végi barcelonai és a március eleji bahreini teszten jönnek azok a dolgok, amelyekről azt mondom, hogy igazán javítanak a teljesítményen, és ez úgy gondolom, hogy a Ferrarira és a Red Bullra is igaz.”