A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem fogja harmadik autó indítására kérni a Forma-1 nagycsapatait – még akkor sem, ha jövőre a Marussia és a Caterham nem lehet ott a rajtrácson.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem fogja harmadik autó indítására kérni a Forma-1 nagycsapatait – még akkor sem, ha jövőre a Marussia és a Caterham nem lehet ott a rajtrácson.
Amennyiben a Forma-1 mezőnye nem teszi ki a 20 versenyautót, a sportot irányító testület egyes csapatokat – kezdve a Red Bull-lal, a Ferrarival és a McLarennel – arra kérhet, indítsanak el egy harmadik versenyautót is a versenyeken – erre legalább 60 nappal ezelőtt figyelmeztetni kell az érintett csapatokat.
A szűkös időlimit miatt az idei Amerikai Nagydíjon és Brazíliában erre nem került sor, a logika azonban azt diktálná, a 18 fős mezőnyt jövőre bizony feltölthetik a harmadik autókkal.
Jean Todt, az FIA elnöke azonban kijelentette, nem fogják erre kérni a csapatokat.
„Tudunk versenyezni 9 csapattal – nem katasztrófa” – mondta a francia szakember.
„Emlékszem, amikor a Moto GP-ben 16 motor volt, mégis jó futamok voltak. Teljesen világos, az események inkább a mezőny elejében, mintsem végében történnek.”
Habár Todt elismeri, a Forma-1 költségeit bizony kezelni kell, egyáltalán nem gondolja úgy, hogy a Marussia és a Caterham csődje annak a jele, krízisben van a száguldó cirkusz.
„Ez része a Forma-1 történetének is. Vannak olyan csapatok, melyek tradicionálisan itt vannak, és vannak csapatok, melyek jönnek-mennek. És vannak olyan kisebb istállók, melyek szintén részét képezik a Forma-1-nek.”
„Nem örülök, hogy a Marussia és a Caterham problémákkal szembesült. Együttérzek velük, de ez számtalanszor megtörtént már.”
„2016-ban érkezik egy új csapat. Szóval a legrosszabb esetben is kilenc csapatunk lesz jövőre, 2016-ban pedig tíz.”