A Mercedes Forma-1-es csapatának technika igazgatója, Paddy Lowe azt mondja, a látszat ellenére egyáltalán nem volt könnyű dolga a vasárnapi Belga Nagydíjon Nico Rosbergnek.
A Mercedes Forma-1-es csapatának technika igazgatója, Paddy Lowe azt mondja, a látszat ellenére egyáltalán nem volt könnyű dolga a vasárnapi Belga Nagydíjon Nico Rosbergnek.
A német versenyző a pole pozícióból rajtolva nyerni tudott Spa-Francorchampsban, miközben csapattársa, Lewis Hamilton a mezőny végéről indulva a dobogóra küzdötte fel magát.
Paddy Lowe azt mondja, Rosbergnek egyáltalán nem volt könnyű dolga, még úgy sem, hogy Hamiltonnal ezúttal nem kellett megküzdenie.
„Azt gondolom, ez teljesen hibás feltevés” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Az időmérőn nagyon nehéz volt megszereznie a pole-t.”
„Az a kör, amit a lágy gumikon futott, fenomenális volt. Miközben jó az, hogy Lewis nem volt ellenfele ezúttal, ez hátrányt is jelent, hiszen nem volt számára referencia. Szóval nagyszerű munkát végzett az időmérőn.”
„Ami pedig a verseny illeti: az embereknek fogalmuk sincs arról – de még nekem sem –, hogy mennyire nehéz volt bánni ezekkel a gumikkal, miközben meg kellett találni az egyensúlyt a teljesítmény és a tartósság között. És Nico fantasztikus munkát végzett.”
„A hétvége egyik legnagyobb kihívását a nagyon alacsony guminyomás jelentette. Egy éve gumiproblémáink voltak itt, a gumik szempontjából ezért különösen nehéz volt ez a hétvége. Nem tudom elképzelni, hogy Monzában ennyire kritikus lesz a helyzet.”
Lowe hozzátette, egyáltalán nem számítottak arra, hogy Hamilton dobogóra tud állni Belgiumban, ám tény, hogy a körülmények a brit kezére játszottak.
„Nem számítottunk dobogós eredményre Lewis részéről. Az emberek többsége azt gondolja, óriási teljesítménybeli előnyünk van, de nem olyan óriási. A Red Bullt és a Ferrarit látva normál körülmények között soha nem vernénk meg őket hátulról rajtolva.”
„Lewis dobogós eredményéhez nagyban hozzájárult az, hogy [Max] Verstappen és mindkét Ferrari kikerült az egyenletből.”