Rossz motorbeállításokat választott magának az első körre, ezért jelentős tempóhátrányba került a Spanyol Nagydíj rajtját követően Nico Rosberg – végül ez vezetett ahhoz, hogy összeütközött csapattársával, Lewis Hamiltonnal.
Rossz motorbeállításokat választott magának az első körre, ezért jelentős tempóhátrányba került a Spanyol Nagydíj rajtját követően Nico Rosberg – végül ez vezetett ahhoz, hogy összeütközött csapattársával, Lewis Hamiltonnal.
Mindezt Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója árulta el a versenyt követően.
Hamilton és Rosberg rögtön a rajt után, a pálya 4-es kanyarjának féktávján ütközött össze egymással, miután a címvédő próbálta visszaelőzni az őt lerajtoló csapattársat.
„Nico rossz beállításokon volt, kevesebb motorereje volt, mint Lewisnak. Ez megmagyarázza a kettejük közti sebességkülönbséget is. A másodperc tört része alatt kellett dönteniük, ennek eredményeképp pedig Lewis nekiütközött Nico autójának” – magyarázta a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Nico becsukta a kaput belül, ami egy tiszta manővernek tűnt. Lewis pedig úgy döntött, szintén belülre húzódik, és a fűre kényszerült. Versenybaleset volt, egy nagyon balszerencsés versenybaleset a körülmények összjátéka miatt.”
A versenybírók sem Hamiltont sem Rosberget nem találták vétkesnek a balesetben, a címvédő azonban a futam után elnézést kért csapatától, és beszélt arról is, hogy Rosberg rossz motorvezérlés-beállításokat választott magának.
„A rajt előtt döntenünk kell arról, milyen beállításokkal rajtolunk, és csak egy olyan van, ami maximális motorerőt biztosít” – magyarázta az angol.
„Ő nem ezt választotta, hanem biztonsági autós üzemmódban volt, vagy ilyesmi. Szóval körülbelül 180 lóerőt veszített.”
A balesetről készült belső kamerás felvételeken is jól látszik, Rosberg a 3-as kanyarból jóval alacsonyabb sebességgel gyorsított ki, mint az őt üldöző Hamilton, majd a védekezés közben kapkodva elkezdte állítgatni versenyautójának kormányát.