Komoly következményei lehetnek annak, ha 2017-től törlik a motorfejlesztésekre vonatkozó zsetonrendszert – figyelmeztet Adrian Newey.
Komoly következményei lehetnek annak, ha 2017-től törlik a motorfejlesztésekre vonatkozó zsetonrendszert – figyelmeztet Adrian Newey.
A Forma-1-es motorgyártók nemrégiben állapodtak meg abban, hogy enyhítenek a szabályokon, így 2017-től mindenki szabad kezet kap majd a motorok fejlesztését tekintve.
A Red Bull technikai guruja, Adrian Newey azonban attól tart, nem csökken majd a teljesítménybeli különbség az egyes erőforrások között, sőt.
„2012-13 tájékán a technikai munkacsoport ülésein abban állapodtak meg, hogy a motorfejlesztéseket befagyasztják, de a hátrányban lévő csapatoknak engedik a fejlesztéseket. Ez nem történt meg” – mondta Newey a Reutersnek.
„Szóval egy költekezési háború kezdődik. A nagy gyártók rengeteget költenek, szóval azt gondolom, hogy azok a gyártók, melyek nem állnak készen arra, hogy ennyi pénzt elköltsenek – mint például a Renault – nagyobb hátrányba kerülnek, nem pedig felzárkóznak.”
Newey kifejtette, a jelenlegi szabályokat is meglehetősen furcsának tartja, azok ugyanis lehetővé teszik, hogy a gyári csapatok megtartsák előnyüket a kisebbekkel szemben.
„Számomra nagyon furcsa, hogy a szabályok megszabják, hogy ugyanazt a hardvert kell a többi csapat rendelkezésére bocsátani, de arról nincs rendelkezés, hogy ugyanazt a szoftvert kell nekik adni, ezáltal pedig ugyanazt a teljesítményt.”
„Erre senki sem panaszkodik, mert az ügyfélcsapatok nem tehetik meg, hiszen a szerződésük nem engedi nekik.”