Megvédte a Red Bull monacói taktikáját az osztrák istálló főtervezője, Adrian Newey.
Megvédte a Red Bull monacói taktikáját az osztrák istálló főtervezője, Adrian Newey.
A múlt vasárnapi verseny elején Max Verstappen és Daniel Ricciardo a mercedeses Valtteri Bottas mögött autózott, a csapat pedig először a holland pilótát hozta ki kerékcserére, Ricciardót pedig további 5 körig kint tartotta.
Végül úgy alakult, hogy az ausztrál taktikája bevált, és úgy Verstappen, mint Bottas elé tudott kerülni, és a 3. helyen fejezte be a futamot.
Verstappen természetesen dühös volt a történtek miatt, Newey azonban elárulta, a verseny előtt fogalmuk sem volt arról, melyik taktika lesz a nyerő.
„A verseny előtt megvitattuk, hogyha beragadunk Bottas mögé két autóval, akkor eltérő taktikákat alkalmazunk” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„A futam előtt természetesen nem volt világos, melyik stratégia lesz a hatásosabb. Az elévágásnál tényező volt a gumik felmelegítése az első körben, míg a további kint tartózkodás attól függött, milyen az alapvető tempónk.”
„Szoros volt. Az elévágás majdnem működött. Sajnos kicsit lassan sikerült Verstappen kerékcseréje. Nyilvánvaló, hogyha két, ennyire eltérő stratégiát alkalmazol, annak van a legjobb esélye az elévágásra, aki előrébb van.”
Verstappen frusztrációjával kapcsolatban Newey azt mondta: „A verseny előtt megvitattuk a dolgot, és teljesen őszintén elmondtuk mindkét pilótánknak, hogy nem tudjuk, melyik a jobb megoldás, és ezt mindketten elfogadták.”
„A szokásos dologról van szó. Ha a versenyző kiszáll az autóból, még nem látja át a dolgokat, az adrenalin pedig dolgozik benne.”
„Jelenleg egyértelműen mi vagyunk a 3. legjobb csapat. Nyilvánvaló, hogy meg kell próbálnunk fejlődni, hogy jobbak legyünk, mint Monacóban. Úgy gondolom, az autónk meglehetősen jó tempót mutatott. Monaco egy speciális helyszín, de kétségkívül javítottunk az autón.”