A Williamsnek, a McLarennek és a Red Bullnak is világbajnok Forma-1-es autót tervező Adrian Newey három alkalommal is közel került ahhoz, hogy a Ferrarihoz szerződjön.
A neves szakember jelenleg is a Red Bull Forma-1-es csapatánál tevékenykedik főtervezőként, 2010 és 2013 között pedig négy világbajnoki címhez segítette hozzá az osztrák istállót.
Newey a Sky Sports F1 televíziónak adott interjújában nemrég elárulta, a Ferrari három alkalommal is megpróbálta leszerződtetni őt – ő azonban mindannyiszor kikosarazta a patinás olasz istállót.
„Három alkalommal kerültem közel hozzá” – mondta a neves tervezőzseni.
„Először akkor, amikor az IndyCarban dolgoztam, és a Ferrari úgy döntött, hogy épít egy IndyCar-versenyautót. Felajánlották, hogy csatlakozzak főtervezőként a projekthez, de nem éreztem jó döntésnek, szóval nemet mondtam.”
„Aztán sokkal komolyabb volt, amikor Jean Todt ajánlotta fel 1996-ban, hogy csatlakozzak hozzájuk technikai igazgatóként. Akkoriban volt egy ajánlatom arra is, hogy a Williamsnél maradjak, és csatlakozhattam a McLarenhez, vagy a Ferrarihoz.”
„Hosszasan gondolkodtam rajta, nehéz döntés volt, de nagyon fiatal családom volt akkoriban, és úgy döntöttem, hogy az Egyesült Királyságban akarok maradni.”
A Ferrari legutóbb 2014-ben próbálkozott meg azzal, hogy leszerződtesse az F1-es tervezőgurut. A Red Bull akkoriban sokat küszködött a Renault motorjaival, a hibrid érában pedig a Mercedes dominált.
Nemrég megjelent életrajzi könyvében Newey mesél arról, a Ferrari hogyan ajánlott neki filmsztárokhoz illő életet, és „nevetségesen nagy összeget” – az olaszok képesek lettek volna kétszer annyit fizetni, mint akkori fizetése a Red Bullnál. És voltak tárgyalásai a Mercedesszel is.
„Nyilvánvalóvá vált, hogy a Renault messze le van maradva – főleg a Mercedeshez képest, és bizonyos mértékben a Ferraritól is” – mondta a szakember.
„A Renault látszólag nem akarta anyagilag megalapozni azt, hogy orvosolja a problémákat, ami aggasztó volt egy kicsit. Kicsit nehéz helyzet volt. Nem akartam kisétálni a Red Bulltól, mert otthon érzem magam itt, és kezdettől fogva érintett vagyok a projektben Christiannal [Horner] együtt – a Jaguar romjaira építettük fel ezt a csapatot.”
„Nem akartam kisétálni, de olyan helyzetbe sem akartam kerülni, melyben egyik kezünk meg van kötve a motor miatt. Nagyon nehéz döntés volt. A Ferrari egy hihetetlen ajánlattal állt elő, nagyon vonzóval, és volt pár álmatlan éjszakám, mielőtt eldöntöttem, mi legyen. Végül úgy éreztem, nem lenne helyénvaló, ha kisétálnék a Red Bulltól.”