A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey továbbra is úgy véli, mindenképpen növelni kellene a versenyautók minimum súlyát 2014-re, hogy ne kerüljenek hátrányba a nehezebb versenyzők.
A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey továbbra is úgy véli, mindenképpen növelni kellene a versenyautók minimum súlyát 2014-re, hogy ne kerüljenek hátrányba a nehezebb versenyzők.
Lapértesülések szerint az eredetileg 2015-re tervezett 700 kg-os minimális súlyhatár jövő évi bevezetését a Mercedes hiúsíthatja meg, ahhoz ugyanis, hogy tovább növeljék a versenyautók minimum súlyát, a csapatok egyhangú beleegyezése szükséges.
Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint a témát megvitatják majd a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának jövő heti ülésén.
Egyes csapatok attól tartanak, az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetése miatt a nehezebb, magasabb versenyzőkkel nehéz lesz súrolni a minimális, 690 kg-os súlyhatárt.
„Azt gondolom, változtatni kellene a szabályokon” – nyilatkozta Adrian Newey, a Red Bull főtervezője az AUTOSPORT-nak.
„Egy kivétellel minden csapat megszavazta a súlyhatár emelését, de a szavazásnak egyhangúnak kell lennie – egy istálló pedig tiltakozott a dolog ellen.”
A magasabb versenyzők, köztük Nico Hülkenberg és Jenson Button már kifejezték nemtetszésüket a jelenlegi helyzettel kapcsolatban, és a Red Bull új igazolását, Daniel Ricciardót is fogyókúrára kötelezték – legalább két kilogrammot kellene veszítenie.
Newey elfogadja azt a tényt, hogy a súly mindig is komoly szerepet játszott a versenyzésben, ha azonban nem változtatnak a szabályokon, jövőre túl nagy jelentőséget kap mindez.
„Az új motorok nehezek, és szerintem ez egy elég balszerencsés dolog. A nehezebb versenyzőkkel nem tudom, hogy fogják a csapatok elérni a minimális súlyhatárt.”
„Persze lehet kétféleképpen nézni a dolgot, és azt mondani: 95 kilósan ne is álmodj arról, hogy zsoké leszel, ha pedig 45 kiló vagy, soha nem leszel rögbijátékos.”
„De azt gondolom, ebben a konkrét esetben, amikor a srácok a gokartból érkeznek meg az autóversenyzés világába, nem volt divat az elmúlt években – még akkor sem, ha az autó minimális súlyába beleszámít a versenyző is – büntetni a nehezebb versenyzőket.”
„Szóval bevezetni ezt jövőre elég balszerencsés dolog.”