Ahogyan arról nemrég az F1VILÁG.HU is beszámolt, Newey szerződtetését várhatóan kedden jelenti majd be az Aston Martin F1-es csapata. A szakember közel két évtized után int búcsút sikercsapatának, a Red Bullnak, de korábban a Williamsnek és a McLarennek is tervezett világbajnok versenyautókat.
Newey szolgálatai iránt természetesen több csapat – köztük a Ferrari és a Williams – is élénken érdeklődött, a 65 éves szakember pedig még nyáron látogatott el az Aston Martin silverstone-i központjába, ahol igencsak meggyőzték őt a látottak: a csapat vadonatúj gyára, szimulátora, valamint az az új szélcsatorna, ami várhatóan még az idei év vége előtt üzembe állhat.
Newey-t eredetileg 2025 végéig kötötte szerződés a Red Bull F1-es csapatához, végül azonban megállapodott az istállóval a korábbi távozásról – mindez pedig azt jelenti, hogy már jövő tavasszal munkához láthat az Aston Martinnál. Bár érkezésekor a 2025-ös versenyautó alapmodelljének fejlesztése már befejeződik, a 2026-os versenygép munkálataiból alaposan kiveheti majd a részét, hiszen azon januárban kezdhet majd el dolgozni a brit istálló.
A BBC Sport értesülései szerint Newey egy ötéves szerződést ír alá az Aston Martinnal, éves szinten pedig 30 millió fontot, azaz megközelítőleg 14 milliárd forintot tehet zsebre. Természetesen ő lesz majd a feje annak a mérnöki gárdának, amely az F1-es autók tervezéséért lesz felelős. Az Aston Martin az elmúlt időszakban igencsak komoly szakembereket tudott szerződtetni, köztük van a Mercedes egykori motorfőnöke, Andy Cowell, aki október 1-jén érkezik az istállóhoz, valamint a Ferrari eddigi technikai igazgatója, Enrico Cardile is, aki Newey-hoz hasonlóan 2025-ben kezdhet majd el dolgozni a brit csapatnál.
Az Aston Martin jelenlegi technikai igazgatója pedig az a Dan Fallows, aki még 2022 áprilisában érkezett a Red Bulltól, ahol vezető aerodinamikusként gyakorlatilag Newey jobbkezeként dolgozhatott 2006 és 2021 között.