Newey szívesen dolgozott volna a Ferrarival, Alonsóval és Hamiltonnal is - F1VILÁG.HU

Newey szívesen dolgozott volna a Ferrarival, Alonsóval és Hamiltonnal is

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatának tervezőzsenije, Adrian Newey elismerte, érzelmi szempontból egy kicsit bánja, hogy soha nem csatlakozott a Ferrarihoz, mint ahogy szívesen dolgozott volna együtt Lewis Hamiltonnal és Fernando Alonsóval is.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 21: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing looks on in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 21, 2023 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)

A brit szakember nemrég hosszabbította meg szerződését a Red Bull csapatával, ahová még 2006-ban csatlakozott a McLarentől érkezve. Neweyt pályafutása során összesen háromszor is megkörnyékezte a Ferrari, ő azonban mindig nemet mondott az olaszoknak.

„A Ferrari az IndyCarban eltöltött napjaim során keresett meg, ami talán nem számít, aztán ’93-ban, és híres módon 2014-ben. A ’93-as alkalom nagyon vonzó volt” – ismerte el a szakember az F1 Beyond The Grid című podcastjében.

„Odamentem, Jean Todt még csak akkor kezdett. Emlékszem rá, hogy arról beszélt, le kellene-e szerződtetnie Michaelt (Schumacher), vagy sem. Önök szerint jó ötlet volt?”

Newey akkoriban azért mondott nemet a Ferrarinak, mert korábbi házassága épp amiatt futott zátonyra, mert ingáznia kellett Anglia és az Egyesült Államok között. Arra a kérdésre, hogy beleegyezett-e volna egy olyan felállásba, amit a Ferrari biztosítani tudott tervezőjének, John Barnardnak, aki meggyőzte a csapatot arról, hogy egy távoli műveleti központot alakítson ki Guildfordban, Newey így felelt: „Soha nem tettem fel a kérdést, és nem hittem ebben. Ha az ember oda akar szerződni, a Ferrari egy olasz csapat. Az ötletben, hogy legyen egy kutató- és tervezőközpont, mely teljesen más helyen van, mint a versenycsapat – és tudom, hogy nekünk van egy testvércsapatunk, mely most ezt csinálja –, nem hittem, nem hittem a koncepcióban.”

Newey beszélt arról is, amikor utoljára, 2014-ben megkereste őt a Ferrari, ő leginkább motorpartnerük, a Renault hozzáállása miatt fontolgatta a váltást.

„A 2014-es egyeztetéseim a Ferrarival pusztán a frusztrációból fakadtak. Tényleg nem akartam távozni, de benne voltunk ebben a helyzetben, amikor a Renault nem tudott versenyképes motort gyártani. Ez megtörténik az első évben, rendben van, újak a szabályok. Mindannyian hibázunk. De elmentünk Carlos Ghosnhoz, Christian (Horner), Helmut (Marko) és jómagam, hogy megpróbáljunk nyomást gyakorolni rá, hogy emelje meg a büdzsét.”

„Ghosn válasza az volt, hogy ’Nos, nem érdekel a Forma-1. Csak azért vagyok benne, mert a marketingesek azt mondják, hogy érdemes. Nagyon lehangoló hely volt.”

Newey elismerte, volt egyfajta érzelmi vetülete annak, hogy nem csatlakozott a Ferrarihoz, majd megjegyezte, szívesen dolgozott volna együtt Lewis Hamiltonnal és Fernando Alonsóval is. Arra a kérdésre, hogy bánja-e, hogy többször kikosarazta a Ferrarit, így felelt: „Érzelmi szempontból, egy bizonyos pontig igen.”

„De például lenyűgöző lett volna együtt dolgozni Fernandóval és Lewisszal is. Viszont soha nem jött össze. Olykor csak a körülményeken múlik – így megy ez.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Newey szívesen dolgozott volna a Ferrarival, Alonsóval és Hamiltonnal is
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!