A brit szakember nemrég hosszabbította meg szerződését a Red Bull csapatával, ahová még 2006-ban csatlakozott a McLarentől érkezve. Neweyt pályafutása során összesen háromszor is megkörnyékezte a Ferrari, ő azonban mindig nemet mondott az olaszoknak.
„A Ferrari az IndyCarban eltöltött napjaim során keresett meg, ami talán nem számít, aztán ’93-ban, és híres módon 2014-ben. A ’93-as alkalom nagyon vonzó volt” – ismerte el a szakember az F1 Beyond The Grid című podcastjében.
„Odamentem, Jean Todt még csak akkor kezdett. Emlékszem rá, hogy arról beszélt, le kellene-e szerződtetnie Michaelt (Schumacher), vagy sem. Önök szerint jó ötlet volt?”
Newey akkoriban azért mondott nemet a Ferrarinak, mert korábbi házassága épp amiatt futott zátonyra, mert ingáznia kellett Anglia és az Egyesült Államok között. Arra a kérdésre, hogy beleegyezett-e volna egy olyan felállásba, amit a Ferrari biztosítani tudott tervezőjének, John Barnardnak, aki meggyőzte a csapatot arról, hogy egy távoli műveleti központot alakítson ki Guildfordban, Newey így felelt: „Soha nem tettem fel a kérdést, és nem hittem ebben. Ha az ember oda akar szerződni, a Ferrari egy olasz csapat. Az ötletben, hogy legyen egy kutató- és tervezőközpont, mely teljesen más helyen van, mint a versenycsapat – és tudom, hogy nekünk van egy testvércsapatunk, mely most ezt csinálja –, nem hittem, nem hittem a koncepcióban.”
Newey beszélt arról is, amikor utoljára, 2014-ben megkereste őt a Ferrari, ő leginkább motorpartnerük, a Renault hozzáállása miatt fontolgatta a váltást.
„A 2014-es egyeztetéseim a Ferrarival pusztán a frusztrációból fakadtak. Tényleg nem akartam távozni, de benne voltunk ebben a helyzetben, amikor a Renault nem tudott versenyképes motort gyártani. Ez megtörténik az első évben, rendben van, újak a szabályok. Mindannyian hibázunk. De elmentünk Carlos Ghosnhoz, Christian (Horner), Helmut (Marko) és jómagam, hogy megpróbáljunk nyomást gyakorolni rá, hogy emelje meg a büdzsét.”
„Ghosn válasza az volt, hogy ’Nos, nem érdekel a Forma-1. Csak azért vagyok benne, mert a marketingesek azt mondják, hogy érdemes. Nagyon lehangoló hely volt.”
Newey elismerte, volt egyfajta érzelmi vetülete annak, hogy nem csatlakozott a Ferrarihoz, majd megjegyezte, szívesen dolgozott volna együtt Lewis Hamiltonnal és Fernando Alonsóval is. Arra a kérdésre, hogy bánja-e, hogy többször kikosarazta a Ferrarit, így felelt: „Érzelmi szempontból, egy bizonyos pontig igen.”
„De például lenyűgöző lett volna együtt dolgozni Fernandóval és Lewisszal is. Viszont soha nem jött össze. Olykor csak a körülményeken múlik – így megy ez.”