Nincs szükség a Mercedes W03-as autójának újratervezésére, ehelyett az alakulatnak ki kell derítenie, miképp tudná a lehető legjobban beállítani azt ahhoz, hogy a várakozásoknak megfelelő eredményeket érje el a gárda.
Nincs szükség a Mercedes W03-as autójának újratervezésére, ehelyett az alakulatnak ki kell derítenie, miképp tudná a lehető legjobban beállítani azt ahhoz, hogy a várakozásoknak megfelelő eredményeket érje el a német gárda – állítja Ross Brawn csapatfőnök.
Michael Schumacher és Nico Rosberg csupán egyetlen pontot szerzett a 2012-es szezon eddig eltelt két versenyén, habár az egykörös tempó tekintetében a Mercedes autói voltak a leginkább képesek arra, hogy felvegyék a versenyt a McLaren versenygépeivel.
Miután a Mercedes az ausztráliai, illetve malajziai verseny után gondosan kielemezte a tapasztalt problémákat, Brawn szerint optimistán várhatják a folytatást, hiszen tudják, mi okozta a gondokat, így képesek lesznek meggátolni, hogy azok újra előforduljanak a jövőben.
Melbourne-ben a csapat a túlzott gumikopással küszködött, melyet az abroncsok túlmelegedése okozott, míg Sepangban a versenyzők egész egyszerűen nem tudták üzemi hőmérsékletre hevíteni az abroncsokat.
Brawn csütörtökön úgy nyilatkozott, véleménye szerint nincsenek alapvető problémák a W03-as versenyautóval, egyszerűen csak meg kell találniuk a megfelelő beállításokat.
„Azt hiszem, beállítások tekintetében jó úton járunk a probléma megoldását illetően” – nyilatkozta Brawn.
„Nyilvánvalóan keressük a módját, miképp kezeljük a helyzetet, de Malajziában érdekes dolgot tapasztaltunk, mivel az az autó, amely végül megnyerte a futamot, illetve az, amelyik a második helyen zárt, a pénteken látottak alapján nagyon-nagyon keményen bánt a gumikkal. És végül a versenyen az ő javukra billent a mérleg nyelve.”
„De arról beszélünk, hogy az optimálistól valamilyen irányba 15-20 fokos eltérés mutatkozik, ez pedig elég érzékeny terület… És olyasvalami, amivel a versenyzők tudnak operálni, hiszen ha érzik, hogy a gumik kezdenek túlfeszítettek lenni, visszavehetnek, és kezelni tudják a helyzetet, de kívülről nézve ez egy nagyon nehéz feladat számukra.”
Brawn elárulta, továbbra is meggyőződése, hogy komoly előrelépéseket tettek tavaly óta, még ha ez a vasárnapi eredményekben egyelőre nem is mutatkozik meg.
„Péntekenként versenyszimulációkat teljesítünk, és szorgalmasan dolgoztunk a különböző üzemanyag-terhelésekkel, hiszen ezek megfelelően visszaadják a versenykörülményeket. És úgy gondoljuk, hogy mások nem köröztek több üzemanyaggal, mint mi, hiszen az elég nehéz lett volna. Szóval, ha összehasonlítjuk a köridőket, akkor eléggé rendben vagyunk.”
A szakember ezzel együtt tudja, a Mercedesnek meg kell találni a módot arra, miképp tudja kihozni autójából a legjobb teljesítményt a változó körülmények közepette.
„Volt egy verseny, ahol saját bevallásunk szerint nem végeztünk elég jó munkát – ez volt a melbourne-i. És volt egy olyan futam, ahol a körülmények elég szokatlanok voltak – szóval néhány dolog, amit kipróbáltunk annak érdekében, hogy választ kapjunk a Melbourne-ben látottakra, teljesen más irányba mentek el a maláj versenyen. Tehát továbbra is magabiztos vagyok.”
„Még nem volt egy tiszta hétvége, ahol jósolhattunk volna, de azt mondanám, hogy az autóknak körülmények széles skálájával kell megbirkózniuk, és ha valamit, akkor azt kell megvizsgálnunk, hogy miképp tudnánk javítani az autó kezelhetőségén az ideálistól némiképp eltérő körülmények közepette.”
„Szeretnék néhány tiszta hétvégét látni, ahol viszonylag állandó feltételek uralkodnak. Jó lenne, ha kiderülne, ilyenkor hova kerülünk a rangsorban. Azt hiszem, van néhány csapat, mely hasonló helyzetben van, mint mi, de talán a mi esetünk a legextrémebb.”