A McLaren versenyzője nem jutott tovább a kvalifikáció utolsó szakaszába [Q3], így a mai versenyt csupán a 11. helyről kezdheti meg. Pedig sokáig úgy tűnt, Norris előkelőbb helyen végezhet, ám mivel kiszélesítette a barcelonai pályát a 12-es kanyarban, legjobb köridejét törölték az időmérőn. A fiatal pilóta elfogadja a döntést, emellett azonban elismerte, nincs csúcsformában.
„Egész hétvégén nem vagyok valami jól, hogy őszinte legyek. Nem vagyok COVID-os, egyszerűen csak szenvedek a torkommal és a szemeimmel, nem látok rendesen, ami nem segít” – mondta Norris az időmérőt követően. „Egyértelműen nem vagyok csúcsformában. Már annak nagyon örültem, hogy bejutottam a Q3-ba, és megfutottam azt a kört, látva azt, ahogy a hétvégém ment eddig. Eléggé meglepett, jó érzésekkel töltött el.”
Norris a pályaelhagyással kapcsolatban hozzátette: „Olyan egyértelmű, amilyen egyértelműnek tűnik. A belső kamerás felvételeken úgy tűnt, a pályán voltam, de az FIA külső felvételein egyértelműen a pályán kívül autóztam. Ilyen egyszerű.”
„Szerintem, ami igazán megnehezíti a helyzetet ebben a kanyarban, hogy sóderágy van a bukótérben, és van körülbelül 10 centiméter, amit nem lehet használni a sóderágy előtt. Bizonyos esetekben sokkal könnyebb azt mondani, hogy a kavicságy a pályahatár, és akkor mindenki addig nyomja. Ha pedig túltolod, akkor meg is van a büntetésed. De nem tudom, az egész szezon során az a szabály, hogy a fehér vonal a határ, én pedig átléptem.”
Norris dolgát ezen a hétvégén az sem könnyítette meg, hogy a második szabadedzés nagy részén nem tudott pályára gurulni, miután megsérült versenyautója, amikor egy alkalommal áthajtott a kerékvetőn. Csapata emiatt a tartalékkasztnit vetette be szombaton.
„Nem akarom kifogásként használni semmire” – mondta a brit, amikor arról kérdezték, milyen hatással volt a kihagyott edzés a hétvégéjére. „Szerintem az egyetlen dolog, amiben igazán hátráltatott, az a hosszú etap vasárnapra. Nem tudtam sok üzemanyaggal körözni, ami hátrány, főleg ilyen hőmérsékleti viszonyok között. Nm tudtam tanulni azzal kapcsolatban, hogy hogyan spóroljak a gumikkal és hogyan kezeljem őket, miképp tartsam lent a hőmérsékletüket. Nem könnyű ezt kutyafuttában megtanulni a verseny során.”
„Természetesen jó elképzeléseim vannak arról, hogy mit is kell tennem. De semmi sem jobb annál, mint amikor az ember körözhet a pályán. Azt nem mondanám, hogy az időmérőn bármiben is hátráltatott, inkább a versenyen leszek emiatt néhány lépéssel hátrébb. De a futam közepére remélhetőleg már bepótolom az egészet.”