A verseny nagy részében Lewis Hamilton állt az élen vasárnap, ám Nicholas Latifi balesete miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ezt kihasználva pedig Max Verstappen és a Red Bull azonnal a bokszba hajtott friss gumikért.
A versenyirányítás először azt jelezte, a lekörözött autók nem vehetik vissza köreiket, majd hirtelen változtattak ezen, ám csupán a Hamilton és Verstappen közötti 5 lekörözött autó előzhette meg a Safety Cart.
A versenyt végül Max Verstappen nyerte meg, az utolsó körben ugyanis megelőzte Hamiltont, így ő lett a világbajnok. A Mercedes óvott a futam után, ezt azonban a versenybíróság elutasította. Most nem kizárt, hogy a német istálló a bíróságra viszi az ügyet.
„Nem tudom, milyen döntések születtek az alapján, amit a versenybíró először jeleztek. Ha az volt a döntés, hogy marad a sorrend, és ez késztette Lewist vagy a Mercedest arra, hogy ne álljanak ki a bokszba, majd aztán hirtelen azt mondták, hogy lehet előzni, akkor az szerintem nem elfogadható” – mondta Lando Norris. „Nem tudom pontosan, mit mondtak, vagy mit csináltak, de vitás a vége, ez minden, amit mondhatok.”
Norris azt mondja, csak és kizárólag az izgalmak növelése miatt hozhatták meg ezt a döntést a versenyirányítók.
„Ami azt illeti, nem is tudtam, hogy csak az első 3 vagy 4 lekörözött mehet el. Szóval nyilván azért csinálták, hogy csata legyen. A TV miatt természetesen. Az eredmény miatt. Hogy fair volt-e, vagy sem, azt én nehezen tudom eldönteni.”
Arra a kérdésre, hogy meglepődött-e az első üzeneten, miszerint a lekörözöttek nem mehetnek el a biztonsági autó mellett, Norris így felelt: „Néha elengednek, néha nem. Fifty-fity. De azt mondták, hogy nem engednek el minket. De aztán hirtelen, az utolsó kör, az egykörös harc miatt megtették, egy kicsit meglep.”