Igazi vezéregyéniséggé lépett elő a McLaren F1-es istállójánál Lando Norris, akire alig egy-két szezonnal ezelőtt még Daniel Ricciardo szárnysegédjeként tekintettek. A fiatal brit pilóta azonban hamar megmutatta, milyen fából faragták, és rögtön az első közös évükben több pontot szerzett az ausztrálnál, hogy 2022-ben aztán egyenesen a földbe döngölje őt. Ricciardót azóta elengedte a McLaren, a helyére pedig az újonc Oscar Piastrit ültette, így Norris hirtelen nemcsak a gyorsabb, hanem egyben a tapasztaltabb pilótává lépett elő a csapatnál.
Ennek megfelelően a 23 éves versenyző az, akinek a véleményére érdemes adni az autó fejlesztése során, és Norris ebből alaposan ki is veszi a részét. Tavaly a McLaren a Mercedeshez hasonlóan egy nehezen vezethető konstrukcióval állt elő, amivel Norris egyáltalán nem volt elégedett. A szezonjának első harmadát a vezetési stílusának átalakításával töltötte, amit idén mindenáron elkerülne. Ennek megfelelően a téli szünet során megpróbálta olyan irányba terelni az autó fejlesztését, amivel nagyobb teljesítményre lehet képes a versenyhétvégéken.
„A téli szünet során részemről határozottan nagyobb nyomásgyakorlást érezhetett a csapat. Ez nemcsak azért történt, hogy a leggyorsabb vagy a legjobb autóval álljunk elő. Úgy gondolom, akkor leszünk képesek igazán nagyot előre lépni, ha alapvető dolgokon változtatunk. Olyan dolgokon, amelyekkel a McLaren a csatlakozásom óta, az utóbbi három-négy évben küzdött. Ezekre tavaly nagy figyelmet fordítottam. Ezzel nemcsak azt akarom elérni, hogy gyors autónk legyen. Jobb vezethetőségre, másfajta egyensúlyra van szükség” – tette hozzá.
Norris a 2022-es szezonzárót követően nyíltan beszélt a McLaren aktuális problémáiról, ami miatt az istálló a konstruktőri negyedik helyezésről visszacsúszott az ötödikre. Sok nehézsége akadt az autóval, ami egyáltalán nem úgy működött, ahogy az számára kedvező lett volna.
„Mindennel küszködtem. Leginkább a kanyarvétellel – szinte teljesen ellentétesen kellett csinálnom, mint ahogy szeretném. Sokat kellett változtatnom a vezetési stílusomon. Minden kanyarban pengeélen táncoltam. Lehetetlen minden egyes kört, minden időmérőt, minden futamot így teljesíteni. Küszködtem a határok megtalálásával. Ebben szörnyű munkát végeztek” – célzott Norris a McLarenre fejlesztési munkájára.