A McLaren ifjú versenyzője a kvalifikáció második szakaszában még közel 3 tizedmásodperccel lassabb volt fő riválisánál, Max Verstappennél, a Q3-ban azonban 31 ezredmásodperccel jobb kört tudott futni a hollandnál. Norris rajtelsősége végül akkor vált biztossá, amikor George Russell a 18-as kanyarban a gumifalnak csúszott, emiatt pedig meglengették a sárga zászlókat — Verstappen pedig nem tudta befejezni mért körét, mellyel jó eséllyel legyűrte volna Norrist.
„Ez egy gyönyörű kör volt. Nem hiszem, hogy sokkal gyorsabbat tudtam volna menni ennél” — mondta Norris, rögtön az időmérő után. „Tudod, Ez olyan volt, mint amikor teljesítesz egy kört, és azt gondolod: ‘A francba, ezt nehéz lesz megverni’.”
„De mindent beleadtam. Ez az, amit tennünk kellett. Az egész hétvégén hátrányban voltunk. Nem volt meg a tempónk a Ferrarikhoz vagy a Red Bullokhoz képest. Szóval valamit tennem kellett. És ma ezt megtettem. Szóval igen, klassz kör volt, és jó módja annak, hogy elkezdjük a vasárnapi versenyt.”
„Ez volt talán a legjobb köröm karrierem során. Igen, ez egy nagyon szép kör volt. Magasra tettem a lécet, mert a második körömre már azt mondtam: ‘srácok, nem hiszem, hogy itt sokat fogok javítani.’ Szóval igen, kihoztam mindent az autóból. Elég sokat változtattunk a sprintversenyhez képest az időmérőre, és határozottan előreléptünk. De még így is sokat küzdöttem. Szóval csak tudtam, hogy kockáztatnom kell egy kicsit, és bele kell adnom egy kis extrát. És tökéletesen összeállt. De ez biztosan nem egy olyan kör volt, amit meg tudnék ismételni. Szóval nagyon boldog vagyok, mert tényleg nem számítottam arra, hogy ma itt leszek.”
Arra a kérdésre, hogy hol tudott időt nyerni az extra rizikónak hála, Norris kifejtette: „Őszintén szólva egy kicsit mindenhol. De persze a tempós részek azok, ahol egy kicsit hátrányban vagyunk a Red Bullokhoz, különösen Maxhoz képest”
„Max hihetetlenül gyors volt az első szektorban és a nagy sebességű részeken. Szóval próbáltuk ezt egy kicsit jobban korlátozni, és ez jó kezdet volt. Aztán a féktávok. Az utolsó szektorban, 12-estől a 16-os kanyarig. Ha egy rész rosszul sikerül, az egész könnyen félresikerülhet. És most sikerült mindent összeraknom, talán először az egész hétvégén, és talán utoljára is. De igen, tökéletesen összeállt. Szóval ez egy nagyon-nagyon jó kör volt. Azt hiszem, magabiztosan mondhatom, hogy karrierem legjobbja.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!
Norris a szombati sprintfutamon küszködött a gumik degradációjával, ez pedig nem jó előjel a vasárnapi versenyre nézve, a brit azonban elárulta, elvégeztek bizonyos változtatásokat, hogy javítsanak a helyzeten. Ettől függetlenül azonban ő maga is aggódik.
„Eléggé! Nem akarom újra ezt átélni. Majd meglátjuk. Nem hiszem, hogy olyan rossz volt, mint amilyennek tűnt. Bizonyos események vezettek ehhez. Azt hiszem, sokat javítottunk az autón. Pénteken a pole közelében sem voltunk. Ma pedig nagyjából igen. Azt hiszem, még mindig egy kicsit hátrányban vagyunk, de jó helyzetbe kerültünk.”
„Arra számítottam, hogy a Ferrarik és a Mercedesek ma egy kicsit gyorsabbak lesznek, de talán egyszerűen csak jobban kihozták az autóból, amit lehetett a hétvége elején, és mi pedig nagyobb lépést tettünk előre a sprint után. Szóval talán egy kicsit utolértük őket, de nehéz verseny lesz. A Ferrari nagyon gyors volt a sprintfutamon a degradációval. Max pedig Max. Mindig is mondtam, hogy Max az Max, és gyorsak lesznek. Szóval izgatott vagyok. Azt hiszem, jó csata lesz, és valószínűleg izgalmas lesz nézni.”