Norris az élről vághatott neki a vasárnapi versenynek, és bár jól rajtolt, a mellőle induló Verstappen egy merész manőverrel bevetődött mellé, aminek az lett az eredménye, hogy a McLaren versenyzője a 4. helyre esett vissza, míg a vezetést Charles Leclerc vette át a Ferrarival.
Később, a verseny során, Norris kemény keverékű abroncsaival utolérte Verstappent, és a 12-es kanyarban, az 52. körben ismét összecsaptak: Norris kívülről próbálta megelőzni a hollandot, de nem volt elegendő helye a Red Bull autója mellett, így végül a pályán kívül tudta befejezni az előzést a 3. helyért.
Bár Verstappen is elhagyta a pályát védekezés közben, a stewardok Norrisnak egy 5 másodperces időbüntetést pályaelhagyás és előnyszerzés miatt. A brit végül így csak 4. lett, és újabb 3 pontot veszített az összetettben Verstappennel szemben.
Amikor a Sky Sports F1 televízió a leintés után arról kérdezte Norrist, hogy az austini verseny kihagyott lehetőség volt-e, így válaszolt: „Lehetetlen megmondani. A stewardok láthatóan nem tudtak dönteni néhány körig, így ez nem volt egyszerű döntés, különben hamarabb megszületett volna.”
„Megpróbáltam. Ő is elhagyta a pályát. Ha ő lemegy a pályáról, akkor nyilvánvalóan túl keményen ment bele a kanyarba, és előnyt szerzett azzal, amit tett. Nem én hozom a szabályokat, szóval…”
Amikor a rajtról kérdezték, és hogy csinálhatott-e volna valamit másképp, Norris így felelt: „Talán. Még meg kell néznem. Elég szoros volt a helyzet. Nyilvánvalóan Max egy szűk résre ment be. Az autóban ülve nehezebb megmondani néhány dolgot, de vannak olyan helyzetek is, amik könnyebben megítélhetők.”
„Nyilvánvalóan elkötelezte magát a manőver mellett, amire megvan a joga, de ott is teljesen lement a pályáról. Nem tudom, meg kell néznem újra.”
„Ugyanakkor nyilvánvalóan úgy előzött meg, hogy elhagyta a pályát, szóval nem tudom, mit lehet tenni. Védekezik, miközben lemegy a pályáról, előz, miközben lemegy a pályáról… De nem fogok panaszkodni.”
„Max jól vezetett, jól védekezett, jó verseny volt, de a szabályok azok szabályok.”
A McLaren egyértelmű tempóelőnye, amit Szingapúrban láthattunk, Austinban eltűnt: a Ferrari egyértelműen a leggyorsabb volt, és végül sima kettős győzelmet is arattak.
„Sokkal lassabbak voltunk a Ferrariknál és a Red Bulloknál” – magyarázta Norris. „Valószínűleg ott végeztünk, ahol vártuk. Szerettem volna a 3. helyet, és azt hiszem, megérdemeltük volna.”
„De nem volt meg a tempónk a Ferrarikhoz képest, szóval még ha az 1. helyre is kerülök az 1-es kanyar után, akkor is 3. lettem volna a végén. Ilyen az élet. Nehéz hétvége volt kezdettől fogva. Remek előrelépést tettünk, de még mindig sokat kell javulnunk a Ferrarihoz képest.”