A Motorsport Világtanács keddi ülésén úgy döntött, hogy az üzemanyagszint kiszámításának megkönnyítése érdekében, az idei évtől nyilvánossá teszi az autók tömegét a szombati időmérő edzést követően.
A Motorsport Világtanács keddi ülésén úgy döntött, hogy az üzemanyagszint kiszámításának megkönnyítése érdekében, az idei évtől nyilvánossá teszi az autók tömegét a szombati időmérő edzést követően.
Ezzel pedig mindenki számára egyértelmű lesz, hogy ki milyen taktikával vágott neki a kvalifikáció mindent eldöntő harmadik etapjának, ami után az idei szabályok értelmében már nem lehet tankolni a vasárnapi verseny kezdetéig.
A kiesett versenyzők továbbá kötelesek lesznek interjút adni a médiának még a futam közben, mellyel a nézők még pontosabb információkat kaphatnak a történtekről.
A pilótáknak más kötelezettségei is lesznek, mégpedig a versenyhétvégék első napjain, mikor kötelezően részt kell venniük egy nyilvános autogramosztáson a paddock-ban.
Az FIA tovább szigorított a tesztkorlátozáson. A csapatok mostantól a szezon utolsó versenyétől az adott év december 31-éig mindössze három egynapos tesztet teljesíthetnek, és azokon csak olyan versenyzőket ültethetnek autóikba, akik az azt megelőző 24 hónapban legfeljebb két futamon indultak, vagy nem teszteltek négy napnál többet forma-1-es autóval.
Mindez a fiatal tehetségeknek kedvez, akik így tesztlehetőséget kaphatnak a Forma-1-ben.
A csapatoknak továbbá nyolc nap áll majd rendelkezésükre, hogy egyenes vonalú aero tesztet hajtsanak végre 2009 január elseje és a szezon utolsó versenye között.