A francia versenyző egyike volt annak a 12 versenyzőnek, akiket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói figyelmeztettek a mugellói verseny után, mondván, következetlen sebességükkel hozzájárultak ahhoz a balesethez, mely az első biztonsági autós szakasz végén történt a pálya célegyenesében.
„Újranéztem egy kicsit a videót. Egyértelmű, hogy a biztonsági autó fényei sokkal később kapcsoltak le, mint ahogy megszoktuk” – mondta Ocon.
„Amikor az autóban ültem, szóltak, hogy ’a biztonsági autó elhagyja a pályát a kör végén’. De a srácok még mindig úgy vezettek előttem, mintha lenne még egy kör, szóval azt gondoltam, talán valami félreértés van köztem és a csapat között, és lesz még egy kör.”
„De nem ez volt a helyzet. Nagyon sokáig lassan haladtunk. Nyilván rövid volt a gyorsítási szakasz, a mezőny vége pedig feltorlódott. Olyan volt, mint egy dugó az autópályán.”
„És igen, mögöttem ez mindenkit váratlanul ért. Szerencsém volt, hogy nem szállt belém senki. Másoknak viszont nem volt ekkora szerencséjük.”
Amikor arról a szabályról kérdezték, hogy a versenyzők „nem gyorsíthatgatnak vagy lassítgathatnak” az újraindításkor, Ocon kifejtette: „Mi szeretünk minden precízen megfogalmazott szabályt az F1-ben, de nem mindig könnyű megfelelni ezeknek.”
„Meggyőződésem, hogy meg fogjuk vitatni ezt a témát az FIA következő versenyzői értekezletén.”
„Most, hogy mindenki tudja, hogy ez megtörténhet, szerintem sokkal jobban tisztában leszünk azzal, hogy lehetnek fékezések, vagy lehet nagyon késői újraindítás, ahogy azt most is láttuk.”
„Utoljára ilyen Bakuban, az F2-ben történt, az volt még egy hasonló eset, ami most eszembe jut.”
Habár Ocon nem keveredett bele a balesetbe, túlhevülő fékjei miatt kénytelen volt feladni a futamot.
„Nem volt könnyű verseny a mi oldalunkról. Kár érte, mert nyilván szerettem volna részt venni benne” – sajnálkozott a Renault versenyzője.
„Úgy gondolom, az autó alapjai nagyon erősek, ez pedig pozitívum. Tiszta rajtom volt, az első kanyar is egészen jól sikerült, de aztán ki kellett kerülnöm a megpördülő Carlost [Sainz], így elveszítettem azt a pozíciót, amit megnyertem az első kanyarban.”
„Aztán pedig küszködtünk a hátsó fékek túlmelegedésével a biztonsági autós szakasz alatt. Amikor pedig leállították a versenyt, lehetetlen volt orvosolni a problémát olyan rövid idő alatt. Szóval úgy döntöttünk, kiállunk.”
Arra a kérdésre, hogy tudják-e a csapatnál, mi okozta a problémát, Ocon így felelt: „Nem igazán, még nem vagyunk biztosak benne. Könnyen lehet, hogy törmelék került a fékcsatornába. De még vizsgáljuk.”