A francia pilótát az évadnyitó Bahreini Nagydíjon 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért rosszul állt fel a rajtrácsra a futamot megelőzően, nem sokkal később, Dzsiddában pedig Fernando Alonso járt hasonlóképp. Pedig a 2023-as szezont megelőzően a rajtkockákat eleve 20 cm-rel kiszélesítették a versenyzők visszajelzései alapján. Az FIA aztán lépett az ügyben, a szezon harmadik futamára, az Ausztrál Nagydíjra további 20 cm-rel szélesítette ki azokat, sőt, egy középső vonalat is felfestett próbaképp, hogy segítse a pilótákat.
Esteban Ocon viszont azt mondja, olyan nehéz kilátni az idei F1-es autókból, hogy lesznek még ezzel problémák.
„Sokkal több autót megbüntetnek még idén, az biztos” – mondta az Alpine versenyzője. „Csak egyszerűen bután néz ki, hogy efféle dolgok miatt megbüntetnek, mivel annyira egyszerűnek tűnik. De azért van, mert semmit sem látunk onnan, ahol ülünk.”
„Sokat dolgoztunk a csapatommal, hogy alacsonyabbra, alacsonyabb pozícióba kerüljek az autóban. De nyilván nem tartottuk be a szabályokat, úgyhogy megérdemeljük a büntetést.”
Ocon azt elismeri, a kiszélesített rajtkocka segíthet, bár rámutatott, általában nem jár előnnyel, ha rosszul állnak fel a rajtrácsra.
„Már idén is 20 cm-rel szélesebbek lettek, mint tavaly. Most pedig még 20 centivel szélesebbek, szóval nyilván jó irányba halad. Az előnnyel jár, ha előrébb állsz fel a rajtrácsra, és mindig meg is büntettek minket emiatt.”
„De korábban nem büntettek azért, ha egy kicsit jobban balra vagy jobbra álltunk be, mert az általában nem jár előnnyel. Most ez a szabály változott, és nyilván mindenkire vonatkozik, szóval oda kell figyelni rá. A szélesebb rajtkocka pedig segíthet.”