A verseny közbeni tankolás betiltásával, a boxkiállások hosszát a kerékcserék gyorsasága határozza majd meg az idei évben, így a csapatok különös figyelmet fordítanak arra, hogy olyan módszereket és eszközöket alkalmazzanak, amivel megkönnyíthetik a szerelők dolgát.
A verseny közbeni tankolás betiltásával, a boxkiállások hosszát a kerékcserék gyorsasága határozza majd meg az idei évben, így a csapatok különös figyelmet fordítanak arra, hogy olyan módszereket és eszközöket alkalmazzanak, amivel megkönnyíthetik a szerelők dolgát.
A futamgyőzelemhez számos dolog kell. Az autó egy körös teljesítményének jónak kell lennie az időmérő edzésen, míg a futamon a motor fogyasztása lesz a meghatározó, ám a gumik kopásáról és azok cseréjéről sem szabad megfeledkezni.
Az elmúlt években a kerékcserék hossza nem volt döntő fontosságú, mert a tankolás minden esetben hosszabb ideig tartott, így az határozta meg a kiállás hosszát.
Ez viszont változni fog az idei évben a tankolás betiltásával.
A csapatok éppen ezért különös figyelmet fordítanak arra, hogy a személyzet megfelelően fel legyen készülve, és a lehető leghatékonyabban és gyorsabban tudja lecserélni a négy kereket, ami egyes számítások szerint akár kevesebb, mint három másodperc alatt is megtörténhet.
A Ferrari a szerelők munkájának megkönnyítése érdekében egy különleges, kúp alakú kerékanyát fejlesztett ki, amihez könnyebb csatlakoztatni a légkulcsot, mellyel értékes tizedmásodperceket lehet nyerni.
Az olaszok már a téli tesztek első állomásán ezt a fejlesztést használták, és az eddigi visszajelzések alapján a kúp alakú kerékanya valóban megkönnyíti a munkát, ugyanis az jobban illeszkedik a légkulcshoz.
A riválisok szintén kísérleteznek különböző megoldásokkal, de amennyiben a Ferrari fejlesztése beválik, ők is áttérhetnek az újfajta kerékanyára, ami biztonsági kérdéseket nem vet fel, így annak használatát nem kifogásolhatja az irányító testület.