A Ferrari nagy reményekkel vágott neki az idei F1-es világbajnokságnak, ám az elmúlt időszak nem alakult könnyen az olaszok számára, hiszen az idény közbeni fejlesztések kellemetlen mellékhatásai miatt a versenyzők, Charles Leclerc és Carlos Sainz nehezen boldogultak az SF-24-es kódjelű versenyautóval.
A visszaesés azt eredményezte, hogy a Ferrari a nyári szünet előtt csupán a negyedik erő volt a Forma-1-ben az újabban remeklő Mercedes és McLaren, valamint a szintén kissé bizonytalanul szereplő Red Bull mögött. Bár Charles Leclerc Belgiumban megörökölt egy 3. helyet George Russell kizárását követően, a Ferrari helyzete nem túl rózsás, az olasz istálló szakemberei pedig a színfalak mögött keményen dolgoznak azon, hogy ismét a győzelmekért csatázhassanak.
A Diego Tondi által vezetett aerodinamikai részleg a hírek szerint az elmúlt időszakban kiderítette, mi okozta az SF-24-es kódjelű versenyautó hátsó részének instabilitását, a szabályzatban elrendelt kötelező gyárbezárás ellenére pedig sikerült időben végrehajtani azokat a padlólemezzel kapcsolatos módosításokat, melyek nagyobb önbizalmat adhatnak majd a versenyzőknek a folytatásban.
A zandvoorti hétvége tavaly a szezon egyik mélypontja volt a Ferrari számára, ám mint később kiderült, megkérdőjelezhetetlenül fontosnak is bizonyult ahhoz, hogy a Scuderia kilábaljon a válságból, a Hollandiában elvégzett munka gyümölcsei pedig a szezon második felében megmutatkoztak.
Olasz médiajelentések szerint a Ferrarinál nagy az optimizmus azzal kapcsolatban, hogy az elmúlt időszakban látott nehézségeket sikerült leküzdeni, a cél pedig az, hogy ezt már ezen a hétvégén, a Holland Nagydíjon megmutassák. Ha hinni lehet a híreknek, az újfent módosított padlólemez már Zandvoortban felkerül az SF-24-es versenyautókra.
Bár a szimulációs adatok biztatóak voltak, az igazi erőpróba természetesen csak a pályán következik majd: a versenyhétvége a szokásoknak megfelelően pénteken kezdődik a szabadedzésekkel, az F1VILÁG.HU-n pedig folyamatosan beszámolunk majd a Holland Nagydíj eseményeiről.