Monzában a Ferrari mesteri teljesítményt nyújtott, Charles Leclerc vezetésével megszerezte a csapat történetének 20. győzelmét a sebesség templomában. Ez a siker különösen édes volt, hiszen a maranellói gárda hatalmas közönség előtt diadalmaskodott, és újra bebizonyította, hogy képes a legjobbak között versenyezni.
Az SF-24-es autóhoz Monzában bevetett fejlesztések pedig nem csupán az olasz pályára készültek. A Ferrari mérnökei olyan aerodinamikai módosításokat hajtottak végre, amelyek nemcsak a nagy sebességű egyenesekben nyújtanak előnyt, hanem a gumik kezelésében is nagyobb rugalmasságot biztosítanak a pilótáknak. Ennek köszönhetően Leclerc kiváló versenytempót diktált, és a csapat egyetlen kiállással is képes volt megőrizni gumijainak állapotát, míg más alakulatok kettő kerékcserével teljesítették a távot.
A Scuderia most optimistán várja a következő két futamot, különösen, mivel a bakui és szingapúri pályák hasonló jellemzőkkel bírnak, amelyek kedvezhetnek az SF-24-esnek. Baku a hosszú egyenesekkel és éles kanyarokkal, valamint Szingapúr, amely a lassabb, technikás szakaszairól híres, ideális terep lehet a Ferrari számára, amely továbbra is kihasználhatja a Monzában látott aerodinamikai előnyöket. Az továbbra is igaz, hogy az SF-24-es nem egy “szöcske”, amely pattog a rázóköveken és a hosszú, íves kanyarokban, és bár kevesebb leszorítóerővel rendelkezik, mint néhány riválisa, mégis versenyképes lehet Bakuban és Szingapúrban (ahol tavaly Carlos Sainz nyert).
Az SF-24-es nemcsak az egyenesekben, de a kanyarokban is jobban teljesít, amit az autó átdolgozott orra és motorborítása segít elő. Ezek a fejlesztések jelentősen javították az autó irányíthatóságát, és nagyobb rugalmasságot biztosítottak a versenystratégiában, lehetővé téve, hogy a Ferrari a különböző pályákon is versenyképes maradjon.
A Ferrari különös hangsúlyt fektetett az SF-24 padlólemezére, amelynek feladata volt a pattogás kiküszöbölése: a cél teljesült, egy olyan megoldással, amely nem növeli a leszorítóerőt, de jobban vezethetővé teszi az autót a pilóták számára, nagyobb magabiztosságot adva nekik, hogy kihozzák a vörös autóban rejlő maximális potenciált.
A csapat belső összhangja is ígéretes. Charles Leclerc Monzában megmutatta, hogy nemcsak gyors, hanem mesterévé vált a gumik kezelésének is, ami kulcsfontosságú lehet a következő versenyeken. Emellett Carlos Sainz, aki az idény végén elhagyja a csapatot, szintén fontos szerepet játszott Leclerc sikerében, amikor Monzában feltartotta a McLaren pilótáját, Oscar Piastrit.
A Ferrari így most Szingapúrig ad magának időt, hogy megértse, milyen szerepe lehet ebben a bajnokságban. Ha az SF-24-es valóban olyan rugalmasnak bizonyul, mint amilyennek Monzában mutatta magát, akkor a Scuderia komoly kihívóvá válhat a konstruktőri bajnokságban is, ahol eddig a Red Bull és a McLaren dominálta a mezőnyt.
A következő két verseny tehát sorsdöntő lehet a Ferrari számára, de a jelek szerint a vörösök készen állnak arra, hogy folytassák Monzában megkezdett menetelésüket, és újabb diadalokkal erősítsék meg helyüket a mezőnyben.