A száguldó cirkusz mezőnyét esős pálya fogadta a verseny idején Montrealban, az előrejelzések szerint pedig további csapadék volt várható a futam során. A pole pozícióból meglepetésre a Mercedes versenyzője, George Russell vághatott neki a versenynek, a brit pilóta ezredre azonos kört futott a szombati időmérőn Max Verstappennel. A második rajtsorból a McLarenek várhatták a startot, őket Daniel Ricciardo és Fernando Alonso követte. A Ferrarik csak a mezőny második feléből, a 11. és 12. helyről indultak, és Sergio Perez is csak a 16. időt autózta az időmérőn. A Sauberek a bokszból vágtak neki a versenynek, miután autóikon kicserélték a hátsó szárnyakat egy másik specifikációra.
A RAJT
Miközben a mezőny nagy része az intermediate-abroncsokkal vágott neki a versenynek, a két Haas az esőgumikon startolt. Russell a rajtnál meg tudta tartani az első helyet Verstappennel szemben, és mindenki nagyon óvatos volt a startot követően. A Haasok viszont nagyon jól jártak a gumiválasztással, hiszen rengeteg pozíciót nyertek. A 3. körben Kevin Magnussen már az élmezőnyt igyekezett levadászni, és Nico Hülkenberg is beverekedte magát a pontszerzők közé. Az első körök után Charles Leclerc Ferrarijában kezdett el rakoncátlankodni a motor: a monacói egyetlen pozíciót sem tudott javítani a rajt után, csapattársa, Carlos Sainz pedig még veszített is kettőt.
A 7. körre elfogyott a Haas gumielőnye, az intermediate-abroncsok elkezdtek jobban működni az esőgumiknál, így Magnussen ki is hajtott a bokszba, csakhogy a Haas csapata nem állt készen a kerékcserére, így jó néhány másodpercet veszített, a 14. helyre jött vissza.
A 12. körben Russell előnye 1 másodperc körüli volt Verstappennel szemben, Norris 7, Piastri 14 másodperccel volt lemaradva a Mercedes pilótájától. A 7. helyen haladó Daniel Ricciardo közben helytelen rajtja miatt kapott egy 5 másodperces időbüntetést.
Russell meglehetősen lassú tempót diktált az élen, Verstappen viszont nem tudott elmenni mellette, sőt: a holland a 17. körben hibázott egyet az 1-es kanyarban, az időközben felzárkózó Norris pedig támadóközelségbe került mögötte. Mivel a körülmények folyamatosan javultak, a pálya pedig száradt, a 18. körben a versenyirányítás engedélyezte a DRS-használatot.
NORRIS AZ ÉLEN, DE NEM SOKÁIG
Norris a 20. kör végén a hátsó egyenesben meg is előzte Verstappent, feljött a 2. helyre, és Russellt vette üldözőbe. Norris 1 körrel később ugyanott Russellt is megelőzte, és átvette a vezetést. A Mercedes pilótája hibázott a sikánban, ezt kihasználva Verstappen is el tudott menni mellette.
A 24. körben Logan Sargeant csapta falnak versenyautóját, a baleset miatt pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Norris nem hajtott ki a bokszba, épp elment a bejárat mellett, az őt üldözők azonban igen, Verstappen, Russell, Piastri, Hamilton és Alonso is új szett intermediate-gumit kapott. Norris egy körrel később állt ki a bokszba, ezzel viszont értékes másodperceket veszített, így csak Verstappen és Russell mögé tudott visszajönni, a 3. helyre. A vezetést tehát Verstappen vette át ezen a ponton.
Miközben a biztonsági autó a pályán tartózkodott, az eső újra nekikezdett, Leclerc-t közben épp ekkor a bokszba hívták, autójára pedig a slick abroncsokat szerelték fel. A monacói rengeteg másodpercet elveszített a bokszban, feltételezhetően a továbbra is fennálló motorprobléma miatt. Miközben a motorgondokat az újraindítás látszólag megoldotta, a monacói versenyző a sima futófelületű gumikon nagyon elkezdett szenvedni az egyre vizesedő pályán.
A Safety Car a 29. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen megtartotta az 1. helyet Russell-lel szemben, őket a McLarenek követték a 3. és 4. pozícióban. Miután Leclerc a slicc-gumikkal 14 másodperccel futott lassabb kört, mint az élen álló Verstappen, a monacóit újra a bokszba hívták friss intermediate-abroncsokért.
A hevesebb eső épp elkerülte a pályát, így az aszfalt a 36. kör környékén ismét rohamos ütemben elkezdett felszáradni. Verstappen előnye másfél másodperc volt ekkor az élen Russell-lel szemben, és a McLarenek, sőt, Lewis Hamilton is szorosan követte az élen állókat. A 41. körben Esteban Ocon autójára felszerelte a slick-gumikat az Alpine, az ideális ív egyre szárazabbá vált. Pár körrel később a Ferrari a bokszba hívta Charles Leclerc-t, a monacói versenyző feladni kényszerült a Kanadai Nagydíjat.
A 43. körben Hamilton érkezett a bokszba az 5. helyről slick-abroncsokért, egy körrel később pedig Oscar Piastri is a bokszba hajtott a 4. helyről. A McLaren ausztrálja vissza tudott jönni Hamilton elé. A 45. körben az élen autózó Verstappen is érkezett sima futófelületű gumikért, akárcsak Russell, Norris viszont továbbment, és csak két körrel később hajtott ki kerékcserére: a McLaren versenyzője Verstappen mellé ért vissza a bokszkijáratnál, a hollandot végül nem tudta megelőzni, Russellt viszont maga mögé utasította a remek stratégiával. A 49. körben Norris hibázott a hajtűben, Russell ezt kihasználva a hátsó egyenesben el tudott menni a McLaren mellett, így elkezdhette üldözni Verstappent. Két körrel később azonban Russell is hibázik egyet, Norris így vissza tudta venni a 2. helyet.
ISMÉT PÁLYÁN A SAFETY CAR
Az 53. körben Sergio Perez összetöri autóját, de vissza tud evickélni a bokszba, pillanatokkal később azonban Alex Albon és Carlos Sainz összeütköztek, emiatt újra pályára küldték a biztonsági autót! A baleset következtében Albon és Sainz is kénytelen volt feladni a versenyt. Az újabb biztonsági autós szakaszt kihasználva a Mercedesek a bokszba hajtottak: Russell új közepes keverékű gumikat, Hamilton keményeket kapott, Verstappen és a McLarenek viszont nem tudtak kiállni.
A Safety Car az 58. kör végén gurult ki a bokszba, Verstappen megtartotta a vezetést a McLarenekkel szemben, akiket a két Mercedes követett. Russell remek tempót diktált az új gumikon, keményen támadta Piastrit, az ausztrál azonban kétszer is sikeresen visszaverte a Mercedes-pilóta támadását. Miután Hamilton kettejük csatáját követően el tudott menni Russell mellett, a 65. körben támadást indított Piastri ellen, és megelőzte a McLaren versenyzőjét. Egy körrel később Russell is becserkészte az ausztrált. A Mercedesek pár körrel később óriási házon belüli csatát vívtak: Russell a hátsó egyenesben elment Hamilton mellett, így az ifjú brit visszavette a 3. helyet.
A hajrában Max Verstappen aztán nem hibázott, végül pedig közel 4 másodperces előnnyel megnyerte a Kanadai Nagydíjat Lando Norris, valamint George Russell előtt, ezzel pedig tovább növelte előnyét a bajnoki összetettben. A további pontszerzők: 4. Hamilton, 5. Piastri, 6. Alonso, 7. Stroll, 8. Ricciardo, 9. Gasly, 10. Ocon.
A Kanadai Nagydíj végeredménye: