Óriási izgalmak után Verstappen győzött Kanadában, csúnyán leszerepelt a Ferrari! - F1VILÁG.HU

Óriási izgalmak után Verstappen győzött Kanadában, csúnyán leszerepelt a Ferrari!

HIRDETÉS
Óriási izgalmak után a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen nyerte a 2024-es Forma-1-es idény 9. versenyét, a Kanadai Nagydíjat. A holland mögött Lando Norris ért célba a 2., George Russell pedig a 3. helyen.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL38 Mercedes during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 09, 2024 in Montreal, Quebec. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202406090572 // Usage for editorial use only //

A száguldó cirkusz mezőnyét esős pálya fogadta a verseny idején Montrealban, az előrejelzések szerint pedig további csapadék volt várható a futam során. A pole pozícióból meglepetésre a Mercedes versenyzője, George Russell vághatott neki a versenynek, a brit pilóta ezredre azonos kört futott a szombati időmérőn Max Verstappennel. A második rajtsorból a McLarenek várhatták a startot, őket Daniel Ricciardo és Fernando Alonso követte. A Ferrarik csak a mezőny második feléből, a 11. és 12. helyről indultak, és Sergio Perez is csak a 16. időt autózta az időmérőn. A Sauberek a bokszból vágtak neki a versenynek, miután autóikon kicserélték a hátsó szárnyakat egy másik specifikációra.

A RAJT

Miközben a mezőny nagy része az intermediate-abroncsokkal vágott neki a versenynek, a két Haas az esőgumikon startolt. Russell a rajtnál meg tudta tartani az első helyet Verstappennel szemben, és mindenki nagyon óvatos volt a startot követően. A Haasok viszont nagyon jól jártak a gumiválasztással, hiszen rengeteg pozíciót nyertek. A 3. körben Kevin Magnussen már az élmezőnyt igyekezett levadászni, és Nico Hülkenberg is beverekedte magát a pontszerzők közé. Az első körök után Charles Leclerc Ferrarijában kezdett el rakoncátlankodni a motor: a monacói egyetlen pozíciót sem tudott javítani a rajt után, csapattársa, Carlos Sainz pedig még veszített is kettőt.

A 7. körre elfogyott a Haas gumielőnye, az intermediate-abroncsok elkezdtek jobban működni az esőgumiknál, így Magnussen ki is hajtott a bokszba, csakhogy a Haas csapata nem állt készen a kerékcserére, így jó néhány másodpercet veszített, a 14. helyre jött vissza.

A 12. körben Russell előnye 1 másodperc körüli volt Verstappennel szemben, Norris 7, Piastri 14 másodperccel volt lemaradva a Mercedes pilótájától. A 7. helyen haladó Daniel Ricciardo közben helytelen rajtja miatt kapott egy 5 másodperces időbüntetést.

Russell meglehetősen lassú tempót diktált az élen, Verstappen viszont nem tudott elmenni mellette, sőt: a holland a 17. körben hibázott egyet az 1-es kanyarban, az időközben felzárkózó Norris pedig támadóközelségbe került mögötte. Mivel a körülmények folyamatosan javultak, a pálya pedig száradt, a 18. körben a versenyirányítás engedélyezte a DRS-használatot.

NORRIS AZ ÉLEN, DE NEM SOKÁIG

Norris a 20. kör végén a hátsó egyenesben meg is előzte Verstappent, feljött a 2. helyre, és Russellt vette üldözőbe. Norris 1 körrel később ugyanott Russellt is megelőzte, és átvette a vezetést. A Mercedes pilótája hibázott a sikánban, ezt kihasználva Verstappen is el tudott menni mellette.

A 24. körben Logan Sargeant csapta falnak versenyautóját, a baleset miatt pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Norris nem hajtott ki a bokszba, épp elment a bejárat mellett, az őt üldözők azonban igen, Verstappen, Russell, Piastri, Hamilton és Alonso is új szett intermediate-gumit kapott. Norris egy körrel később állt ki a bokszba, ezzel viszont értékes másodperceket veszített, így csak Verstappen és Russell mögé tudott visszajönni, a 3. helyre. A vezetést tehát Verstappen vette át ezen a ponton.

Hirdetés

Miközben a biztonsági autó a pályán tartózkodott, az eső újra nekikezdett, Leclerc-t közben épp ekkor a bokszba hívták, autójára pedig a slick abroncsokat szerelték fel. A monacói rengeteg másodpercet elveszített a bokszban, feltételezhetően a továbbra is fennálló motorprobléma miatt. Miközben a motorgondokat az újraindítás látszólag megoldotta, a monacói versenyző a sima futófelületű gumikon nagyon elkezdett szenvedni az egyre vizesedő pályán.

A Safety Car a 29. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen megtartotta az 1. helyet Russell-lel szemben, őket a McLarenek követték a 3. és 4. pozícióban. Miután Leclerc a slicc-gumikkal 14 másodperccel futott lassabb kört, mint az élen álló Verstappen, a monacóit újra a bokszba hívták friss intermediate-abroncsokért.

A hevesebb eső épp elkerülte a pályát, így az aszfalt a 36. kör környékén ismét rohamos ütemben elkezdett felszáradni. Verstappen előnye másfél másodperc volt ekkor az élen Russell-lel szemben, és a McLarenek, sőt, Lewis Hamilton is szorosan követte az élen állókat. A 41. körben Esteban Ocon autójára felszerelte a slick-gumikat az Alpine, az ideális ív egyre szárazabbá vált. Pár körrel később a Ferrari a bokszba hívta Charles Leclerc-t, a monacói versenyző feladni kényszerült a Kanadai Nagydíjat.

A 43. körben Hamilton érkezett a bokszba az 5. helyről slick-abroncsokért, egy körrel később pedig Oscar Piastri is a bokszba hajtott a 4. helyről. A McLaren ausztrálja vissza tudott jönni Hamilton elé. A 45. körben az élen autózó Verstappen is érkezett sima futófelületű gumikért, akárcsak Russell, Norris viszont továbbment, és csak két körrel később hajtott ki kerékcserére: a McLaren versenyzője Verstappen mellé ért vissza a bokszkijáratnál, a hollandot végül nem tudta megelőzni, Russellt viszont maga mögé utasította a remek stratégiával. A 49. körben Norris hibázott a hajtűben, Russell ezt kihasználva a hátsó egyenesben el tudott menni a McLaren mellett, így elkezdhette üldözni Verstappent. Két körrel később azonban Russell is hibázik egyet, Norris így vissza tudta venni a 2. helyet.

ISMÉT PÁLYÁN A SAFETY CAR

Az 53. körben Sergio Perez összetöri autóját, de vissza tud evickélni a bokszba, pillanatokkal később azonban Alex Albon és Carlos Sainz összeütköztek, emiatt újra pályára küldték a biztonsági autót! A baleset következtében Albon és Sainz is kénytelen volt feladni a versenyt. Az újabb biztonsági autós szakaszt kihasználva a Mercedesek a bokszba hajtottak: Russell új közepes keverékű gumikat, Hamilton keményeket kapott, Verstappen és a McLarenek viszont nem tudtak kiállni.

A Safety Car az 58. kör végén gurult ki a bokszba, Verstappen megtartotta a vezetést a McLarenekkel szemben, akiket a két Mercedes követett. Russell remek tempót diktált az új gumikon, keményen támadta Piastrit, az ausztrál azonban kétszer is sikeresen visszaverte a Mercedes-pilóta támadását. Miután Hamilton kettejük csatáját követően el tudott menni Russell mellett, a 65. körben támadást indított Piastri ellen, és megelőzte a McLaren versenyzőjét. Egy körrel később Russell is becserkészte az ausztrált. A Mercedesek pár körrel később óriási házon belüli csatát vívtak: Russell a hátsó egyenesben elment Hamilton mellett, így az ifjú brit visszavette a 3. helyet.

A hajrában Max Verstappen aztán nem hibázott, végül pedig közel 4 másodperces előnnyel megnyerte a Kanadai Nagydíjat Lando Norris, valamint George Russell előtt, ezzel pedig tovább növelte előnyét a bajnoki összetettben. A további pontszerzők: 4. Hamilton, 5. Piastri, 6. Alonso, 7. Stroll, 8. Ricciardo, 9. Gasly, 10. Ocon.

A Kanadai Nagydíj végeredménye:

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Óriási izgalmak után Verstappen győzött Kanadában, csúnyán leszerepelt a Ferrari!
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!