A BBC Sport értesülései szerint az FIA pénteken a mexikóvárosi értekezleten közölte a pilótákkal, hogy az esetet és az ezzel kapcsolatos irányelveket felülvizsgálják, és új szövegezést dolgoznak ki, amit később, jóváhagyás előtt ismertetnek a versenyzőkkel. Az FIA nem közölt részleteket arról, hogy pontosan milyen változások várhatók.
A találkozón az FIA képviselői a versenyzőknek elmagyarázták, miért is büntették meg Norrist, egyes pilóták azonban nem értettek egyet az indoklással, mire az FIA jelezte, hogy egy későbbi versenyen visszatérnek a témára egy javasolt módosítással. A források szerint az FIA felkészülten érkezett a találkozóra, amelyet egy forrás „civilizáltnak” nevezett, az FIA pedig „együttműködőnek” értékelte.
A versenyzők többsége úgy érzi, hogy Verstappen kihasznált egy kiskaput a szabályozásban, ami ellentmond a sportszerű versenyzés alapelveinek. Az FIA hangsúlyozta a döntéshozatali következetesség fontosságát, azonban a pilóták arra hívták fel a figyelmet, hogy nincs értelme következetesnek lenni, ha rossz döntések születnek. Az értekezleten felmerült a pályák módosításának ötlete is, hogy természetes akadályok segítsék elkerülni a pályaelhagyást.
Az FIA egy szóvivője a BBC-nek elmondta: „Általános elkötelezettség mutatkozik a vezetési irányelvek frissítése iránt. Mivel a pilóták kérték a versenyzési irányelvek bevezetését a versenyzők érdekvédelmi szervezetével (GPDA) együttműködve, minden frissítés a pilótákkal való konzultációt követően történik. Általánosan elfogadott, hogy az irányelvek folyamatosan fejlődjenek, nemcsak az elszigetelt esetek — például az austini — miatt, hanem az ítéletek következetességének biztosítása érdekében.”
Az austini incidens során Norris a 12-es kanyar külső ívén próbálta megelőzni Verstappent. A brit versenyző az előzési kísérletnél már Verstappen elé került, azonban a holland később fékezett, majd a kanyar kijáratánál mindkét versenyző a pályán kívül kötött ki. Norris a bukótérben előzte meg Verstappent, ezért 5 másodperces büntetést kapott, mert ezzel jogosulatlan előnyt szerzett.
Számos versenyző úgy vélte, hogy Verstappent kellett volna megbüntetni, amiért kiszorította riválisát. A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton az FIA-val tartott pilótatalálkozó előtt elmondta, hogy 2021-es bajnoki csatájuk során ő is tapasztalta ezt a taktikát Verstappentől. Hamilton hozzátette: „Nem szabadna engedni, hogy valaki leveszi a lábát a fékről, nagyobb sebességet visz be, elhagyja a pályát, és mégis megtartja a pozícióját.”
A jelenlegi szabályok szerint egy külső íven előzni próbáló pilótának csak akkor kell helyet hagyni a kanyar kijáratánál, ha az első tengelye az előzött autó előtt van a kanyar csúcspontjánál. A pilóták közül sokan úgy gondolják, hogy a szabályt módosítani kellene, hogy ha a védekező versenyző is elhagyja a pályát, büntetést kapjon. Néhányan az értekezleten úgy vélték, hogy a versenybírók a meglévő szabályok alapján is büntethették volna Verstappent.
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!
Az Alpine pilótája, Pierre Gasly így fogalmazott: „Van egy szabály, amit meg kellene változtatni. Az, hogy aki elsőként ér el a kanyar csúcspontjához az első tengellyel, az élvez előnyt. De mennyi kontrollod van az autó felett ezen a ponton? Mert különben olyan helyzeteket kaphatunk, ahol csak becsúszol a kanyarba anélkül, hogy elköteleznéd magad, csak azért, hogy az első tengelyed ott legyen a csúcsponton. Ha pedig nem tudod bevenni a kanyart, akkor is a tiéd lesz.”
Verstappen az értekezleten kijelentette, ha változnak a szabályok, ő is ahhoz igazodik majd. Csütörtökön a világbajnok már elismerte, hogy a szabályok betűje szerint vezetett. „Így vannak megírva a szabályok” – mondta a címvédő. „Nem én hozom a szabályokat. Annyira követem őket, amennyire csak tudom. Csak alkalmazom a szabályokat és játszom velük.”
Pénteken az FIA elutasította a McLaren kérését, hogy felülvizsgálják Norris 5 másodperces büntetését, amely miatt a brit versenyző elveszítette 3. helyét a vasárnapi Amerikai Nagydíjon.