Jó ideje tudni lehet már, a Cadillac 2026-ban 11. csapatként csatlakozik a száguldó cirkusz mezőnyéhez. Az amerikai istálló az első években még a Ferrari motorjait használja az F1-ben, 2028-tól azonban már saját V6-os erőforrásával vesz részt a világbajnokság küzdelmeiben.
„Örömmel jelentem be, hogy ma, január 1-jén hivatalosan is megkezdtem új szerepemet a Cadillachez csatlakozva, ahol a 2026-os Forma-1-es világbajnokságra készülő csapatunkat építjük” – fogalmazott Pat Symonds közösségi oldalán. „Izgalmas kihívás áll előttünk, hiszen ha a 2026-os előszezoni tesztek a 2014-es mintát követik (amikor legutóbb új erőforrást vezettek be), kevesebb mint 400 napunk marad az autó bevetéséig.”
A korábban többek között a Benetton/Renault és a Williams technikai igazgatójaként is dolgozó Symonds hangsúlyozta, hogy a GM történelme és szakértelme erős alapot nyújt a Forma-1-es projekthez.
„A General Motors (GM) hosszú motorsport-hagyománnyal rendelkezik. Gyerekként emlékszem, amikor láttam, hogy a Chaparral 2F megnyeri a BOAC 500-at Brands Hatchben. Jim Hall, a Chaparral mögött álló ember mindig elismerte a GM hozzájárulását ahhoz a programhoz” – mondta.
„Az utóbbi években Chevrolet és Cadillac márkáikon keresztül sikeresen szerepeltek a sportautó-versenyzésben, és erőforrásszállítóként az IndyCarban is jelen voltak. Le Mans-tól Talladegáig, sportautóktól a stock car-versenyekig a győzelemhez szükséges tudásuk megkérdőjelezhetetlen. Ugyanakkor a motorsportok csúcskategóriájaként a Forma–1 megköveteli az innovációt és a kiválóságot, és a GM teljes mértékben tisztában van azzal, hogy milyen kihívásokkal jár egy olyan csapat építése, amely képes megismételni a más sorozatokban mutatott sikereket.”
Symonds elmondta, hogy a háttérben folyamatosan dolgoznak a megfelelő infrastruktúra kiépítésén, és persze a jövő évi autó tervezése is jó ideje folyamatban van.
„Első Forma-1-es autónk Ferrari-erőforrást és váltót fog használni, amíg az új Cadillac-erőforrás fejlesztése folyamatban van. Egy Forma-1-es autó építése félelmetes, ugyanakkor jól dokumentált feladat” – emelte ki a szakember. „Az idővonalak és mérföldkövek jól meghatározottak, és a csapat már most rengeteg tapasztalt szakemberrel rendelkezik, akik már egy ideje dolgoznak az autó tervezésén és fejlesztésén. Velük párhuzamosan mások azon dolgoznak, hogy a szükséges folyamatokat úgy alakítsák ki, hogy megfeleljünk a szoros határidőknek és a Forma-1-ben megkövetelt kompromisszumok nélküli minőségnek.”
„Ezzel párhuzamosan építjük a szükséges infrastruktúrát silverstone-i bázisunkon, hogy támogassuk törekvéseinket” – tette hozzá.
Az új csapat a legmagasabb szintű technikai szabványok mellett környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) normák betartásával épül.
„Egy teljesen tiszta lappal kezdeni több lehetőséget, mint kihívást jelent. A csapatot nemcsak a legmagasabb mérnöki szabványok, hanem a legmagasabb ESG-normák mentén alakítjuk ki, hogy a legjobb munkahely legyen a Forma-1-ben” – zárta gondolatait Symonds.
A Cadillac ambiciózus tervei izgalmas időszakot ígérnek a Forma-1 számára, és a sportág rajongói kíváncsian várják, hogyan állja meg a helyét a legendás amerikai márka a globális színpadon.