A királykategória csapatai a hosszúra nyúlt téli szünet után kezdték meg a pályateszteket: nincs könnyű dolguk, hiszen ezúttal is mindössze három nap áll rendelkezésükre az új idény kezdete előtt, ami azt jelenti, hogy ideális esetben minden versenyzőnek nagyjából másfél napnyi körözés jut. A legtöbb csapat a nyitónapon felosztotta a munkát pilótái között, a Red Bull és a Mercedes azonban úgy döntött, egy versenyzővel dolgozik.
Az energiaital-gyárosoknál Max Verstappen csapott bele a lecsóba, nem is akárhogy: a hollandok háromszoros világbajnoka igencsak szorgalmas volt, hiszen egymaga 143 kört tett meg a Red Bull vadonatúj versenyautójával, és bár a köridők most még nem olyan beszédesek, mindenképp említésre méltó, hogy a vb-címvédő bő 1,1 másodperces előnnyel zárt az élen. A bahreini tesztelés első napján komoly beszédtémát szolgáltatott a Red Bull RB20-as versenyautója, hiszen azt most először tudták alaposan szemügyre venni az ellenfelek. Az osztrákok már a múlt heti bemutatón meglepetést okoztak, amikor lerántották a leplet új versenygépükről, arra ugyanis rengeteg újítás felkerült a tavalyi modellhez képest. A legnagyobb változás kétségkívül az autó oldalszekrényein, valamint motorborításán érhető tetten.
Verstappen mögött Lando Norris végzett a 2. helyen: a brit versenyző délután róhatta a köröket a McLaren új autójával, és csapattársával, Oscar Piastrival együtt bő két versenytávval zárta a tesztnapot, produktívan indítottak tehát a wokingiak is. A 3. legjobb köridőt Carlos Sainz futotta a Ferrarival, aki szintén felosztotta a tennivalókat csapattársával, Charles Leclerc-rel: míg a monacói délelőtt, addig Sainz délután rótta a köröket a maranellóiak SF-24-es kódjelű versenyautójával.
Jó formában kezdett a Visa Cash App RB csapata is: a VCARB 01-es modellel Yuki Tsunoda kezdte meg a munkát a sivatagi pályán, a japán tehetség délutánra adta át a volánt Daniel Ricciardónak, aki végül a 4. legjobb időt autózta vele. Az ausztrál mögött Pierre Gasly (Alpine) végzett az 5., Lance Stroll (Aston Martin) pedig a 6. helyen, megelőzve a Ferrari másik versenyzőjét, a délelőtt köröző Charles Leclerc-t.
Az Aston Martin kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso 77 kört tett meg szerda délelőtt az AMR24-es kódjelű versenyautóval, és végül a 8. pozícióban zárta a napot Oscar Piastrit és Zhou Guanyut megelőzve.
A Mercedesnél ma csak George Russell volt szolgálatban: a brit pilóta napja nem indult könnyen, az istállónak ugyanis problémája támadt a hibrid rendszerrel, ám szerencsére sikerült azt orvosolni, így a fiatal pilóta 121 körig meg sem állt. Russell a nap nagy részében hosszabb etapokat teljesített, ez magyarázza azt is, hogy csak a 12. legjobb időt futotta meg. A tesztnap során különösebb incidensek nem borzolták a kedélyeket: Alex Albon alatt egyszer megállt a Williams, míg csapattársa, Logan Sargeant délután nagy tempónál pördült meg az új autóval, a brit istálló pedig végül a tervezettnél korábban fejezte be a munkát a hajtáslánccal kapcsolatos problémája miatt.
A Forma-1 csapatai csütörtökön tovább folytatják a munkát Bahreinben, ahol Sergio Perez és Lewis Hamilton is autóba ül majd. Ahogy ma, úgy természetesen holnap is jelentkezünk élő szöveges tudósításunkkal, melyet itt érhetnek el a kedves olvasók.
Az 1. bahreini tesztnap végeredménye:
1 Max Verstappen (Red Bull) 1m31.344s, C3, 143 kör
2 Lando Norris (McLaren) +1.140s, C3, 73 kör
3 Carlos Sainz (Ferrari) +1.240s, C3, 69 kör
4 Daniel Ricciardo (RB) +1.255s, C3, 52 kör
5 Pierre Gasly (Alpine) +1.461s, C3, 61 kör
6 Lance Stroll (Aston Martin) +1.663s, C3, 54 kör
7 Charles Leclerc (Ferrari) +1.903s, C3, 64 kör
8 Fernando Alonso (Aston Martin) +2.041s, C3, 77 kör
9 Oscar Piastri (McLaren) +2.314s, C3, 57 kör
10 Zhou Guanyu (Sauber) +2.527s, C3, 63 kör
11 Logan Sargeant (Williams) +2.538s, C3, 21 kör
12 George Russell (Mercedes) +2.765s, C3, 122 kör
13 Yuki Tsunoda (RB) +2.792s, C3, 64 kör
14 Valtteri Bottas (Sauber) +3.087s, C3, 68 kör
15 Alex Albon (Williams) +3.243s, C4, 40 kör
16 Esteban Ocon (Alpine) +3.333s, C1, 60 kör
17 Kevin Magnussen (Haas) +4.348s, C3, 66 kör
18 Nico Hulkenberg (Haas) +4.562s, C3, 82 kör