A Williams Forma-1-es istállója három év együttműködés után tavaly év végén eresztette szélnek kanadai pilótáját, Nicholas Latifit, akivel egyben két pénzügyi partnerét is elveszítette. Latifi versenyzését két kiemelt szponzor, a Lavazza és a Sofina is támogatta, amelyek logói az idei autón már nem láthatók. A témával kapcsolatban James Bower kereskedelmi igazgató szólalt meg, aki leszögezte: a csapat a cserélődő szponzorok ellenére stabil pénzügyi lábakon áll. Az új autón a hétfői leleplezés során többek között a Gulf olajtársaság ikonikus sárga logója is feltűnt.
„Bevételkiesésről szólnak a hírek, de a valóság kissé eltér ettől. A szezon kezdetével új partnereket jelentettünk be, szóval stabilabb helyzetben vagyunk, mint az utóbbi évek során bármikor. A Williams márka építése és marketingje egyszerre ambiciózus és agresszív. Természetesen nagyon izgalmas a Gulfot a kereskedelmi partnereink között tudni” – fogalmazott Bower.
A Williams a Gulf mellett az idei szezonban egy pénzügyi szolgáltatót, egy amerikai sörmárkát és egy kereskedelmi céget is új támogatói között jegyez. Emellett az Egyesült Államok felöl várhatóan kiemelt figyelmet élvezhet, miután pilótának igazolta a tavaly még Forma-2-ben szereplő Logan Sargeantet. Bower elárulta, az amerikai piacot az utóbbi időben kiemelt fontosságúként kezelik.
„Valójában egy irodával is rendelkezünk New Yorkban, ahol sportmarketingesek egy nagy csoportja dolgozik az amerikai futamok körüli rajongói eseményeken. Amikor ezek a dolgok összeállnak, akkor Logannal és az akadémiát erősítő, az Indy NXT-ben rajthoz álló Jamie Chadwickkel karöltve egy olyan gravitációs teret hozunk létre, ami kereskedelmileg a segítségünkre lesz.”